Radzenie sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych, patowych

Zdarza się, że mamy wrażenie, jakby celowo ktoś chciał utrudnić nam życie. Problemy pojawiają się tam, gdzie naszym zdaniem nie powinno ich być wcale, a gdy my dostrzegamy trudność, inni jak na złość minimalizują zagrożenie. Z czasem częściej wycofujemy się, stosujemy taktykę unikową, bo zwyczajnie dochodzimy do wniosku, że nie warto „bić piany”. Przez to filtrujemy osoby z naszego otoczenia na te przychylne nam i te, z którymi zwyczajnie nie da się porozumieć. Jeśli tak, to są przesłanki do tego, by mieć pewność, że ten warsztat Ci się przyda.
Im wcześniej będziemy rozumieć mechanizmy nieporozumień i - co gorsza - skutki ich nierozwiązywania, tym wcześniej będziemy chcieli na nie świadomie wpływać.
Ten warsztat pozwoli Ci zrozumieć typologie konfliktów, podniesie Twoje kompetencje zarządzania nimi i zmieni sposób postrzegania sytuacji konfliktowej z blokującej na otwierającą, czyli okazję do ulepszenia. Będąc w roli przełożonego, dzięki pracy ze swoim zespołem na niwelowaniu dysfunkcji obawy przed konfliktem, wszyscy zaczynacie traktować konflikt jako naturalny i rozwiązywalny, a często nawet jako okazję do dobrej zmiany.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Obecnie brak dostępnych terminów

Czas Trwania:

09:00-14:00

Formuła:

Online

690zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Uświadomisz sobie strategię, którą Ty najchętniej i nawykowo obierasz podczas sytuacji trudnych.
  • Wyczulisz się na symptomy i pierwsze sygnały konfliktu, który zaczyna dopiero kiełkować.
  • Zrozumiesz, dlaczego warto zwracać uwagę na każde najmniejsze nieporozumienia.
  • Dowiesz się, czym ryzykujesz, gdy pozwolisz na eskalację nieporozumienia.
  • Przekonasz się, jak warto umieć doceniać konflikty lub wręcz wyłaniać je na światło dzienne.
  • Nauczysz się korzystać z prostej metody identyfikacji przyczyn konfliktu według koła Christophera W. Moore’a.
  • Zdasz sobie sprawę, które przyczyny konfliktów są pozorne, a które rzeczywiste, oraz co to w istocie oznacza i o czym świadczy.
  • Będziesz wiedzieć, jakie zastosować kroki w zależności od rodzaju przyczyny nieporozumienia.
  • Zdobędziesz umiejętność rozróżniania współpracy od kompromisu.
  • Otrzymasz inspirację jak w działaniach prewencyjnych pielęgnować grunt pod rozwiązywanie konfliktów w zespole i zmniejszać obawę zespołu przed konfliktem.
  • Poznasz model częstotliwości i intensywności w pracy z preferencjami zespołu i ich indywidualnym stylem zachowań w sytuacjach trudnych.
  • Poznasz komunikaty, jakie wzmacniają zespół, który jest szczery, odważny i otwarty.

O szkoleniu:

Spotkanie rozpoczniemy od wyłonienia symptomów sytuacji, które mogą przerodzić się w nieporozumienia, niezgodę, a nawet konflikt. Dzięki modelowi dynamiki konfliktu Colemana uświadomisz sobie, jak ważne jest, by reagować nawet na pozornie nieznaczące sygnały budzące czujność po to, by w wyniku zapętlenia się procesu, nie dopuścić do eskalacji, które utrudniają porozumienie.
W drugiej części spotkania nauczysz się świadomie koncentrować się na źródle nieporozumienia, by umiejętnie przypisywać go do właściwej kategorii przyczyny konfliktu. Ta zdolność pozwoli Ci koncentrować swoje działania na właściwym obszarze, oddzielić ludzi od problemów i szybciej dążyć do rozwiązań akceptowanych przez zaangażowane strony. Nabędziesz też świadomości, które przyczyny konfliktu są realnymi i wartymi zaangażowania, co za tym idzie, będą wymagać większego wkładu pracy, a które są pozorne, wymagające tylko uściślenia lub doprecyzowania. W końcu, które z nich nie nadają się do negocjowania ani forsowania. Takie poukładanie procesów, przyczyn, rezultatów i konsekwencji pozwoli ci spojrzeć na sytuacje do tej pory nazwane trudnymi, jak na okazje do usprawnień.
W ostatniej części spotkania skoncentrujemy swoją uważność na pracy nad wzmocnieniem kompetencji zespołu w obszarze zarządzania wyzwaniami. Dowiesz się, co możesz zrobić w swoim zespole, by rozlać ciężar radzenia sobie w sytuacjach patowych równomiernie na jego poszczególnych członków. To wskazówki jak sygnalizować dyskomfort i trudności, jak współpracować i dążyć do porozumień po to, by szybciej radzić sobie z problemami, by koncentrować się na rozwiązaniach zamiast blokadach, oraz być dla siebie wsparciem.

Program:

  1. Część: dynamika zapętlania się sytuacji konfliktowych.
    • Symptomy, które powinny obudzić Twoją czujność oraz metody reakcji.
    • Efekt kuli śniegowej, czyli Dynamika Jamesa Colemana jako konsekwencja ignorowania sygnałów istniejącego nieporozumienia.
  2. Część: przyczyny sytuacji trudnych, patowych, konfliktu.
    • Najczęstsze powody nieporozumień.
    • Koło konfliktów według Christophera Moore’a.
    • Umiejętność przyporządkowania źródła konfliktu do właściwej ćwiartki przyczyny w Kole.
    • Przyczyny rzeczywiste i pozorne jako źródło konfliktu.
    • Różne strategie rozwiązywania sytuacji trudnych w zależności od rodzaju jej powodu - przyczyny.
    • Unikanie rozwijania się nieporozumienia w kierunku konfliktu relacji.
  3. Część: Twoja strategia w sytuacjach trudnych oraz działania prewencyjne.
    • Style reakcji na sytuacje konfliktowe w zależności od nasilenia asertywności i kooperacyjności.
    • Doskonalenia zarządzania konfliktem jako przezwyciężenie drugiej dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioniego.
    • Narzędzia, jakie warto wdrożyć, pracując nad oswojeniem zespołu z radzeniem sobie w sytuacjach ich blokujących.
    • Określenie profilu konfliktu zespołu.
    • Komunikaty wzmacniające otwartość w komunikacji i dążenie do porozumienia.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managerów, Liderów, Kierowników, Brygadzistów i innych osób prowadzących zespół.
  • Product Managerów, HR Biznes Partnerów, Project Managerów, Scrum Masterów lub innych osób, które nie pełnią funkcji zarządzających, jednak ich praca głównie opiera się o współpracę i bazuje na komunikacji oraz rozwiązywaniu wyzwań.
  • Dla każdego, kto w pracy często jest zależny od decyzji innych osób lub sam wpływa na pracę innych, by lepiej zrozumieć swoje reakcje, poprawić relacje, zwiększyć poczucie komfortu i szybciej osiągać porozumienie.