Przeprowadzanie zespołu przez zmiany w organizacji

Zmiana może wydawać się nieunikniona, oczywista, pozytywna i prosta dla Lidera, jednak taka perspektywa wcale nie musi towarzyszyć samym adresatom zmiany. Dla nich zmiana może wydawać się zbędna, niepotrzebna, negatywna czy też zbyt skomplikowana.
Umiejętność przeprowadzania innych przez zmianę jest jedną z kluczowych kompetencji w dzisiejszym zmiennym otoczeniu. To szkolenie znacząco zwiększy Twój komfort, tak podczas przeprowadzania innych przez zmianę, jak i podczas uczestniczenia w procesie zmiany, jako jej adresat. Po tym szkoleniu każda kolejna zmiana będzie przyjmowana przez Ciebie ze spokojem, ponieważ nie będziesz już działać intuicyjnie, a profesjonalnie. Dowiesz się, jakie działania należy wdrażać w każdym procesie zmiany oraz jakie one generują zachowania i reakcje. Będziesz wiedzieć, które z tych reakcji wymagają Twojej interwencji oraz jakiej, a które z nich wystarczy, że zaakceptujesz, ponieważ są zupełnie naturalne. Dowiesz się, dlaczego opór może być powodem do satysfakcji i sygnałem, że proces przebiega poprawnie, a Wy przesuwacie się w postępach.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Joanna Kominiak

Trener Biznesu, Facylitator

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-14:00

Formuła:

Online

690 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Dowiesz się, jak przeprowadzać przez zmianę zgodnie z intuicyjnym i użytecznym modelem dr Cyntii Scott i dr Dennisa Jaffe.
  • Zdobędziesz umiejętność rozpoznawania symptomów zachowań adresatów zmiany, typowych dla danej fazy, a więc diagnozy etapu wdrażanej zmiany.
  • Nauczysz się, co jest kluczowe w każdej z faz przechodzenia przez zmianę.
  • Przećwiczysz komunikaty, jakie należy konstruować w każdym z etapów.
  • Zrozumiesz, dlaczego inni mogą reagować oporem na zmianę i jak zachowywać się w takich sytuacjach.
  • Będziesz wiedzieć, w jaki sposób zakańczać proces przechodzenia przez zmianę tak, by każda kolejna zmiana była w oczach jej adresatów okazją do usprawnienia.
  • Przekonasz się, jak zmiana działa na Ciebie i jak pomóc sobie samemu przejść przez poszczególne fazy po to, by móc w komforcie przeprowadzać przez zmianę innych.
  • Otrzymasz inspirację innych niestandardowych metod wspierania ludzi w procesie przechodzenia przez zmianę i podnoszenia szans na sukces wdrożenia.
  • Zdobędziesz niezbędne poczucie komfortu do zarządzania zmianą, ponieważ twoja wiedza utwierdzi Cię w przekonaniu, które reakcje osób przeprowadzanych przez zmianę są naturalne i warte akceptacji, pozwoli też działać w sposób zaplanowany zamiast intuicyjny.

O szkoleniu:

W trakcie warsztatu online w jego części merytorycznej Trener zaprezentuje prosty w swojej konstrukcji, sprawdzony i intuicyjny model przechodzenia przez zmianę organizacyjną dr Cyntii Scott i dr Dennisa Jaffe. Model ten pokazuje, jak poszczególne fazy cechuje koncentracja na sobie samym lub otoczeniu, oraz na przeszłości lub na przyszłości. Pozwala zrozumieć motywatory uczestników zmiany, uszanować je, zaakceptować i wskazuje, jakie działania pomogą przesunąć się w procesie o krok do przodu. Model bazujący na czterech krokach dba o komfortową przestrzeń dla adresatów zmiany po to, by sukces zmiany osiągną większe prawdopodobieństwo, by stworzyć nawyki „dobrej zmiany”, by zachęcić do zmian nawet osoby ceniące sobie stabilizację i niezmienność. Model ten również pomaga osobie odpowiedzialnej za przeprowadzenie zmiany. Świadomość zrobienia wszystkiego, co należy w danej sytuacji zrobić, daje poczucie działania profesjonalisty. Na szkoleniu każdy uczestnik otrzyma inspiracje, w jaki inny sposób poza zastosowanym modelem może zwiększyć szanse na powodzenie wprowadzanych zmian. Ostatni etap warsztatu to doskonała technika czerpania inspiracji od innych dzięki metodzie czterech kroków. Dzięki temu ćwiczeniu jego uczestnicy mogą liczyć na otrzymanie wielu inspiracji od innych, jednocześnie bez otrzymywania rad. Ten element stanowi wisienkę na torcie tego spotkania, do czego zapraszamy Was serdecznie!

Program:

  1. Część merytoryczna: przeprowadzanie przez zmianę w organizacji zgodnie z modelem dr Cyntii Scott i dr Dennisa Jaffe:
    • Fazy przeprowadzania przez zmianę.
    • Symptomy zachowań adresatów zmiany, typowe do poszczególnych etapów, nauka ich rozpoznawania.
    • „Dlaczego, po co, jak i co?”, czyli właściwe komunikaty i reakcje osób wprowadzających zmiany dla każdej z faz.
    • Przećwiczenie niektórych exposé cennych dla procesu.
    • Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi, oporu, zaniechania, zaprzeczenia, ignorancji ze strony adresatów zmiany. Ujawnienie przyczyny lęku przed zmianą.
    • Jak przygotować się do każdej z poszczególnych faz, planowanie i przewidywanie bez utraty energii.
    • Inne metody wspierające nas podczas przeprowadzania kogoś przez zmianę w organizacji, nauka płynąca z naszych doświadczeń: co jeszcze się sprawdza?
  2. Część refleksyjna i inspiracyjna:
    • Zaproszenie do ćwiczenia czerpania z grupy metodą czterech kroków.
    • Udział w ćwiczeniu.
    • Refleksje co do wartości dodanej, jaką da nam udział w tej technice.
    • Pragmatyka: jak technikę można wykorzystać podczas codziennej pracy i czerpiąc od swoich współpracowników, jak i dając wsparcie innym osobom.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managerów, Liderów, Liderów Technicznych, Kierowników, Brygadzistów, Produkt Managerów, HR Biznes Partnerów i innych osób dedykowanych w zespołach, którzy przeprowadzają zmiany, od tych niewielkich i krótkich w czasie, po duże zmiany organizacyjne.
  • Sukcesorów lub innych osób, które nie pełnią funkcji zarządzających, jednak mogą być wsparciem podczas przeprowadzania innych przez zmianę w organizacji.
  • Pracowników, którzy są odpowiedzialni za planowanie, projektowanie lub wdrażanie zmian w organizacji.
  • Dla każdego, kto w pracy często jest poddawany procesowi zmian, by lepiej zrozumieć swoje reakcje i zwiększyć swoje poczucie komfortu.