Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
Szkolenie jest interaktywnym warsztatem, w którym w sposób praktyczny (ćwiczenia, dyskusje, refleksje, wiedza) dowiesz się, czym jest komunikacja bez przemocy, jaką postawę przyjmować w takich rozmowach, jaką metodę stosować i jak budować właściwą relację z pracownikami.
Co zyskasz?
- Przeanalizujesz swoją postawę w trudnych rozmowach.
- Nauczysz się stosować zasady NVC.
- Poznasz i przećwiczysz analizę transakcyjną.
- Nauczysz się metody Komunikat JA.
- Poznasz błędy poznawcze.
- Dowiesz się, na czym polega aktywne słuchanie i jak z niego korzystać.
O szkoleniu:
Kariera managera nie jest pasmem nieustających sukcesów. Są w nią wpisane również różnego rodzaju wyzwania, niepowodzenia, wymagające sytuacje. Jednym z takich właśnie obszarów są rozmowy z pracownikami, w których pojawiają się emocje, niepewność, których temat jest ciężki. Przykładem może być konieczność zwolnienia kogoś z pracy, rozmowa dyscyplinująca, czy też motywująca w sytuacji kryzysu.
Manager musi potrafić prowadzić takie rozmowy tak, aby – w zależności od sytuacji – wpływać na postawę pracownika, dać mu wsparcie, przeprowadzić przez niełatwy temat, a także dać sobie samemu radę z tymi trudnościami.
Program:
- Czynniki wpływające na trudność rozmowy.
- Zasady i zastosowanie Porozumienia bez przemocy.
- Stosowanie analizy transakcyjnej w rozmowach z pracownikami.
- Metoda i zasady Komunikatu JA.
- Z jakimi błędami poznawczymi możesz się zetknąć i jak się ich wystrzegać.
- Zalety aktywnego słuchania.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Managerowie, dyrektorzy, kierownicy.
- Liderzy, koordynatorzy.
- Project managerowie.
- Osoby przed awansem na stanowisko managerskie.
- HR Biznes Partnerzy.