Pierwsze kroki managera

Jako młody manager, zapewne myśląc o kompetencjach managerskich, częściej jeszcze nie wiesz, czego nie wiesz i to paradoksalnie jest przyjemne uczucie. Na początek przyda Ci się kilka fundamentalnych informacji z zakresu kierowania zespołem oraz garść kompetencji do przećwiczenia.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Joanna Kominiak

Trener Biznesu, Facylitator

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-14:00

Formuła:

Online

690 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • poznasz fundamentalne style kierowania,
  • uświadomić sobie swój instynktowny i przewodni styl,
  • zdefiniujesz styl, do którego dążysz,
  • lepiej zrozumiesz swój aktualny poziom zaangażowania,
  • poznasz model świadomości kompetencji oraz to, jak będzie się on kształtować z upływem miesięcy wraz z zaangażowaniem,
  • będziesz mógł ustalić priorytety na tu i teraz, definiując sobie swoją rolę i zadania,
  • uświadomisz sobie jak różnorodnie wpływasz na swój zespół w zależności od wsparcia, jakiego mu udzielasz,
  • usłyszysz, jakie proporcje danego wsparcia stosować dla zachowania zdrowych warunków do rozwoju swoich pracowników,
  • dowiesz się, jak fachowo dawać informację zwrotną w sposób adekwatny do sytuacji,
  • będziesz mógł przećwiczyć konstruowanie informacji zwrotnej na przykładzie z własnego obszaru pracy,
  • poznasz kilka modeli dla swojego expose do zespołu, te na dziś i te na różne okazje,
  • wreszcie zaplanujesz krok w przód, by wiedzieć na czym chcesz się koncentrować w najbliższym czasie.

O szkoleniu:

Warsztat rozpoczniemy od popularnych stylów kierowania zespołem. Będziesz miał okazję do zdiagnozowanie siebie samego i wytyczenia swoich dążeń w tych obszarach. Warto też, byś był świadomy wahającego się zaangażowania i kompetencji, tak u Ciebie, jak u każdego wchodzącego w nową rolę pracownika. Następnie wytyczymy ramy Twojej roli i zadań z niej wynikających. Czyli, czym warto się zająć teraz i czego nie stracić z oczu w przyszłości. Kolejno dostaniesz garść użytecznych narzędzi do wdrażania komunikacji opartej na informacji zwrotnej. Na niej właśnie zaczniesz budować swój fundament wsparcia dla zespołu, czyli kulturę informacji zwrotnej. Codzienne praktyki doceniania, instruowania i korygowania pozwalają na poczucie postępu wśród załogi, a dodatkowo ułatwią Ci wytyczanie celów dopasowanych do możliwości i etapu rozwoju każdego z pracowników. Sęk jednak w szczególe, można docenić słowami: “dobra robota”, a można zrobić to w taki sposób, żeby pracownik wiedział co konkretnie ma powielać, jakie zachowania lub komunikaty. Na zakończenie spotkania, poznasz szkielet do budowania expose na różne okazje.

Program:

  1. Część: Jakim Liderem jestem dzisiaj, a jakim chcę być docelowo?
    Fundamentalne style kierowania.
    • Style kierowania z kierunkiem na zadaniach i współpracownikach.
    • Silne i słabe strony każdego ze stylów.
    • Twój intuicyjny przewodni styl, który bardziej lub mniej świadomie reprezentujesz.
    • Jakim Liderem chcesz być i dlaczego właśnie takim, Twój kierunek.
    • Akceptacja dla (nie)świadomej (nie)kompetencji na bieżącym etapie Twojego zaawansowania.
    • Zapoznasz się z najbardziej popularnymi ze stylów kierowania m.in. Lewina, Lipitta i White'a. Wyłonisz swój przewodni styl kierowania oraz ten, który jest Twoim wzorcem, zgodny z tym, jakim szefem właśnie chcesz się stać. W drugiej części modułu dowiesz się jak zaangażowanie i kompetencje mają wpływ na aktualne samopoczucie świeżo po awansie i co będzie się z Twoim samopoczuciem dziać w najbliższych okresach. Na co warto się przygotować i skąd będziesz wiedzieć, że jesteśmy już w fazie świadomej kompetencji oraz po co komu nieświadoma kompetencja. To mieszanka teorii z samodiagnozą, refleksją i planem na świadome nabywanie kompetencji.
  2. Część: Do czego zespół potrzebuje swojego Lidera? Niezbędne kompetencja szefa.
    • Organizowanie, delegowanie, motywowanie i rozliczanie.
    • Rola i zadania na dziś w obszarach głównych funkcji szefa. Jakie są Twoje?
    • Wachlarz wsparcia.
    • Pochwały, inspiracja i korekta, jako niezbędne rozłożenie zaangażowania na zespół.
    • Codzienna informacja zwrotna.
    • Cztery sprawdzone modele na różne okazje, dające różny rezultat.
    • W tej części nazwiemy główne zadania, role i funkcje z nich wynikające dla każdego lidera. Odpowiedź na pytanie: jaka jest Twoja rola i czym w związku z tym powinieneś się zajmować wcale nie jest taka oczywista, gdy zderzymy ją z naszą codziennością, czyli tym, co faktycznie zabiera nam największą część dnia. Szlif kompetencji zarządczych rozpoczniesz od Twojego KOR-u, czyli wspierania. W tym celu potrzebna Ci będzie sztuka informacji zwrotnej. Dowiesz się, jak ją dawać korzystając ze wachlarza przynajmniej kilku modeli, jak FUKO, SBI, pomaga/przeszkadza czy metoda Zet. A co ważne nauczysz się dobierać odpowiednią metodę do okoliczności. To czas wart wzmożonej koncentracji, bo wiedza jest fundamentalna.
  3. Część: Po co się domyślać, skoro może być transparentnie. Dobre expose szefa.
    • Trzy szkielety dla dobrego Expose szefa, na różne okazje.
    • Podsumowanie warsztatu, powrót do wybranych wątków.
    • Umiejscowienie się na alegorycznym drzewie kompetencji lidera i ustalenie dalszych kroków działania.
    • Nowy przełożony to wiele znaków zapytania, dlatego istotne jest dobre rozpoczęcie współpracy. Ważne jest zaspokojenie kluczowych potrzeb oraz ciekawości zespołu przez transparentność. Do tego potrzebujesz umiejętności zbudowania dobrego expose. Pokażemy Ci różne modele, na inne okazje, m.in. MoSCoW, 5W i Dlaczego, po co, jak, i co. W drugiej części moduł pojawi się przestrzeń na podsumowania, umieszczenie się w postaci alegorii na drzewie kompetencji i plan na następny krok w nabywaniu kompetencji dobrego szefa.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Sukcesorów, osób przygotowywanych na awans w niedługim czasie.
  • Zastępców i osób okazjonalnie pełniących obowiązki szefa zespołu.
  • Liderów świeżo po awansie, którzy „wyrośli” z danego zespołu lub z zespołu równorzędnego tj. awans pionowy w organizacji, ich rola kolegi zamieniła się rolę przełożonego.
  • Młodych stażem Managerów, Liderów, Liderów Technicznych, Kierowników, Brygadzistów itp.
  • Kierowników, którzy czują się kolegą, nie przywódcą w swoim zespole.