Onboarding okiem HR

Szkolenie ma formę wykładu, w którym osoba prowadzącą wprowadza zagadnienia związane z procesem onboardingu (wdrożenia) pracownika. Celem wykładu jest pokazanie, co składa się na spójny, angażujący i atrakcyjny program onboardingu. Uczestnicy dowiedzą się jak zaprojektować proces, dzięki któremu pracownik zyska motywację do pozostania w firmie, a organizacja zyska zaangażowanego i w pełni wydajnego pracownika.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Obecnie brak dostępnych terminów

Czas Trwania:

09:00-14:00

Formuła:

Online

690zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Poznasz różne podejścia do procesu onboardingu i zdefiniują najkorzystniejsze rozwiązania dla swoich firm.
  • Będziesz wiedział, jak zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
  • Będziesz wiedział, jak budować wizerunek jako eksperta w obszarze adaptacji pracownika w swojej organizacji.

O szkoleniu:

Warto zadbać o to, by pierwsze dni w nowej pracy przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. Wdrożenie nowego pracownika do organizacji to wykład, który pokazuje zasady tworzenia skutecznego programu wdrożenia nowego pracownika do organizacji. Omawia sposoby podejścia, narzędzia, wskaźniki i pozostałe elementy decydujące o jakości onboardingu.

Po szkoleniu będziesz potrafił:

  • Wdrożyć w swojej firmie onboarding.
  • Zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
  • Wspierać pracowników w pierwszych dniach w pracy.

Program:

  1. Onboarding - ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
    • wizerunek firmy,
    • lojalność talentów,
    • fluktuacja i koszty zatrudnienia.
  2. Obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4 C.:
    • Obszar proceduralny - Compliance.
    • Obszar zadań i celów - Clarification.
    • Obszar „zasad gry” kultura organizacyjna - Culture.
    • Obszar relacji i integracji - Connection.
  3. Wybór rodzaju strategii jako wypadkowa zasobów i modelu biznesowego:
    • Onboarding pasywny.
    • High Potential Onboarding.
    • Onboarding proaktywny.
  4. Nowe terminy w onboardingu:
    • Pre-Boarding.
    • Re-Boarding.
    • Off-Boarding.
  5. Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji.
  6. Narzędzia wykorzystywane w procesie (np. procedury, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne). Forma narzędzi (np. papierowe, online, platformy, szkolenia, integracje).
  7. Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania. Kontekst relacji międzyludzkich i procesów:
    • Koordynator programu.
    • Eksperci.
    • HR.
    • Opiekun, „buddy”.
    • Trener.
    • Instruktor.
    • Coach.
    • Mentor.
  8. Przegląd - jak robią to inni?
  9. Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika.
  10. Proces Onboardingu jako źródło wiedzy o firmie i szansa na optymalizację procesów w organizacji.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managera, który chce odpowiada za proces wdrożenia.
  • HR Biznes Partnera wspierającego pracę managerów.
  • Osoby przygotowującej się do roli managera.