Konflikty i targi w zespole
Warsztat będzie dotyczył trudnych sytuacji z jakimi może spotkać się szef podczas swojej kariery zawodowej. Nauczysz się umiejętności rozwiązania konfliktu w zespole, poradzenia sobie z osłabionym zespołem i „narzekaczem”, a także jak komunikować decyzje. Opowiem też jak uniknąć pułapek i zasadzek czyhających na szefa przy przekazywaniu trudnej decyzji. Poznasz narzędzia, które w wymienionych sytuacjach wspierają szefa w zarządzaniu zespołem, budują z załogą pozytywne relacje i pomagają mu w utrzymaniu motywacji i zaangażowania pracowników na dobrym poziomie. Każdy z uczestników będzie miał możliwość bezpiecznego przećwiczenia nowo nabytych umiejętności.
Obecnie brak dostępnych terminów
Czas Trwania:
09:00-15:00
Formuła:
Online
690zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- dowiesz się jak chronić swoje interesy przy jednoczesnym wsparciu pracowników,
- będziesz umiał poradzić sobie z „narzekaczem” i też jak ochronić swój zespół przed jego negatywnym wpływem,
- zrozumiesz, dlaczego ważne jest abyś odkrywał i rozumiał potrzeby pracowników,
- zaczniesz świadomie stosować narzędzia wzmacniające Twój zespół,
- poznasz najczęstsze błędy przy komunikowaniu trudnej decyzji,
- będziesz potrafić rozwiązać konflikt między pracownikami,
- umocnisz swój autorytet w zespole.
O szkoleniu:
Szef to profesja, która niesie za sobą wiele pułapek i niebezpieczeństw, i często ma negatywny wpływ na naszą psychikę i samopoczucie. Jako odpowiedzialni szefowie z jednej strony staramy się wypełniać nałożone na nas cele i obowiązki, aby udowodnić naszym przełożonym, że postawili na właściwego konia, a z drugiej strony mamy zespół, który chcemy, aby nas chwalił i lubił. Doprowadza to wielokrotnie do konfliktowych sytuacji, gdzie jako szefowie znajdujemy się między przysłowiowym młotem a kowadłem.
Podczas szkolenia odpowiemy sobie na pytania:
- Jak rozwikłać konflikt w zespole?
- Jak nie dać się wciągnąć w pułapkę zrzucania odpowiedzialności na szefa
- Dlaczego boimy się przekazywać trudne decyzje?
- Po co odkrywać potrzeby pracowników?
- Jak „odtruć” osłabionego pracownika?
- Jak chronić swój zespół przed narzekaczem?
- Kiedy i jak formułować problem do rozwiązania przez pracowników ?
- Na co uważać podczas przekazywania trudnej decyzji?
- Jaką rolę odegrać w konflikcie między pracownikami?
- Jak poradzić sobie z odmową pracownika?
Program:
- Konflikt w zespole:
- Wysłuchaj pracowników.
- Określ swoją rolę w sporze.
- Zapytaj o oczekiwania.
- Zdefiniuj potrzeby zwaśnionych stron i zakomunikuj swoje interesy.
- Sformułuj zadanie i czas.
- Osłabienie w zespole:
- Znajdź „narzekacza/y” i wysłuchaj przyczyn osłabienia.
- Wzmocnij pozytywna informacją.
- Odkryj 1 główny problem.
- Zbadaj potrzeby.
- Zaproś do poszukania rozwiązań.
- Wirus w zespole:
- Odizoluj i odtruj „zakażony organizm”.
- Postaw ultimatum.
- Daj wybór metody leczenia.
- Komunikacja trudnej decyzji:
- Zakomunikuj krótko decyzję.
- Podaj powód odsłaniając swoje interesy.
- Poznaj obawy w związku z decyzją.
- Sformułuj problem do rozwiązania w oparciu o potrzeby.
- Wspólnie wypracuj rozwiązanie.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Managera rozpoczynającego współpracę z zespołem.
- Lidera, który chce umiejętnie doceniać swoich współpracowników.
- Managera, któremu zależy na świadomym rozwoju swojego zespołu.
- Lidera, który chce skutecznie motywować zespołu jak i poszczególnych pracowników.
- Wszystkich osób, które kierują zespołem i chcą poprawić swoje umiejętności zarządcze.