KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA - KOMPENDIUM (Szkolenie 4-dniowe)
Szkolenie jest interaktywnym warsztatem, w którym w sposób praktyczny (ćwiczenia, dyskusje, refleksje, wiedza) rozwiniesz umiejętności w szeroko pojętym obszarze komunikacji, radzenia sobie w trudnych i wymagających sytuacjach. Poznasz i praktycznie przećwiczysz różne metody i techniki komunikacyjne, które będziesz mógł stosować w swoim życiu zawodowym i osobistym.
Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.
Terminy:
1 dzień - 17.10.2023 I 2 dzień - 18.10.2023 I 3 dzień - 26.10.2023 I 4 dzień - 27.10.2023
Co zyskasz?
- Dowiesz się, co sprzyja, a co utrudnia komunikację.
- Poznasz kluczowe aspekty postawy nastawionej na dobrą komunikację.
- Zrozumiesz i doświadczysz różnic w słuchaniu i jego wpływie na komunikację.
- Dowiesz się, które pytania nie działają, a które warto zadać i w jaki sposób.
- Poznasz różne wypowiedzi, które niszczą lub przeszkadzają w komunikacji.
- Dowiesz się, jak mówić w zależności od tego, na co dana osoba zwraca uwagę.
- Doświadczysz różnic między wypowiedziami z perspektywy Ty a wypowiedziami z perspektywy JA.
- Nauczysz się, jak konstruktywnie przekazać informację, jak odbierasz czyjeś zachowanie lub sytuację.
- Dowiesz się, jak powstają konflikty i jak sobie z nimi radzić.
- Nauczysz się stawiać granice w trudnych sytuacjach.
- Poznasz i doświadczysz metody rozmowy nastawionej na rozwiązanie.
- Poznasz strukturę rozmowy jako procesu rozwiązania problemu.
O szkoleniu:
„Największym problemem w komunikacji jest iluzja, że do niej doszło” – George Bernard Shaw.
Z jednej strony ludzie są wyposażeni w naturalne narzędzia komunikacyjne, jakimi jest mowa, słuch, wzrok, gestykulacja. Z drugiej strony najwięcej problemów dotyczących różnego rodzaju umiejętności zgłaszanych jest właśnie w obszarze komunikacji. Taka jest sytuacja zarówno w firmach, jak też w życiu prywatnym.
Przyczyn można szukać w wielu czynnikach. Biorąc pod uwagę chociażby podstawowe umiejętności, jak słuchanie, zadawanie pytań, przekazywanie informacji. Słuchamy, ale tak naprawdę nie słyszymy. Pytamy, ale nie w sposób, który sprzyja komunikacji i nie o to, co jest ważne dla naszego rozmówcy. Mówimy o czymś, ale wcale nie mamy pewności, czy druga osoba rozumie to tak samo, jak my i czy nasz komunikat w ogóle dotarł do odbiorcy. Używamy często takiego rodzaju komunikatów, które powodują nieporozumienia, a nawet nakręcają spiralę napięć. Nie radzimy sobie w trudnych sytuacjach w relacji z drugą osobą. Nie potrafimy poradzić sobie z konfliktem.
Tymczasem można i warto nauczyć się kilku metod, poznać narzędzia i rozwinąć umiejętności, które sprawią, że znacząco podniesie się jakość naszej komunikacji i stanie się ona procesem nastawionym na rozwiązanie, budowanie relacji, porozumienie oraz pokonywanie przeszkód i trudnych sytuacji.
Taki właśnie kompleksowy zakres zawiera to szkolenie. Wszechstronnie rozwiniesz w nim swoje umiejętności komunikacyjne.
Szkolenie prowadzone jest w formule warsztatowej, co oznacza aktywne (poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, dyskusje) uczestnictwo osób biorących w nim udział, ponieważ jest to najbardziej efektywna forma uczenia się dorosłych.
Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.
Terminy:
1 dzień – 17.10.2023 I 2 dzień – 18.10.2023 I 3 dzień – 26.10.2023 I 4 dzień – 27.10.2023
Program:
- Dzień:
- Co sprawia, że komunikacja jest efektywna, a co wręcz przeciwnie.
- Postawa, która sprzyja dobrej komunikacji.
- Dlaczego nasz słuch nie działa.
- Słuchanie skoncentrowane.
- Dzień:
- Przyczyny, które sprawiają, że pytania nie dają rezultatu.
- Adekwatne pytania - po nitce do sedna.
- Wypowiedzi, które przeszkadzają w komunikacji.
- Co słyszą uszy Von Thuna.
- Dzień:
- Komunikat TY versus Komunikat JA.
- Dobra informacja zwrotna.
- Konflikty - jak sobie radzić.
- Trudne sytuacje - stawianie granic.
- Dzień:
- Rozmowa nastawiona na rozwiązanie.
- Postawa empatyczna.
- Ubierz to wszystko w proces - struktura rozmowy.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Osoby, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne.
- Osoby, które doświadczają problemów w obszarze komunikacji.
- Osoby, które chcą poznać metody i techniki sprzyjające porozumieniu z drugą osobą.
- Osoby, które chcą nauczyć się przezwyciężać konflikty i radzić sobie z trudnymi sytuacjami w komunikacji.
- Managerowie.
- HR Biznes Partnerzy.