KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA - KOMPENDIUM (Szkolenie 4-dniowe)

Szkolenie jest interaktywnym warsztatem, w którym w sposób praktyczny (ćwiczenia, dyskusje, refleksje, wiedza) rozwiniesz umiejętności w szeroko pojętym obszarze komunikacji, radzenia sobie w trudnych i wymagających sytuacjach. Poznasz i praktycznie przećwiczysz różne metody i techniki komunikacyjne, które będziesz mógł stosować w swoim życiu zawodowym i osobistym.

Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.

Terminy:

1 dzień - 17.10.2023   I   2 dzień - 18.10.2023   I   3 dzień - 26.10.2023   I   4 dzień - 27.10.2023

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Obecnie brak dostępnych terminów

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Czy wiesz, że...

To wydarzenie możemy również zrealizować dla Ciebie w formie szkolenia wewnętrznego. Zamknięta grupa uczestników oraz indywidualne dopasowanie do potrzeb i specyfiki Twojej firmy.

Chcesz poznać szczegóły?

Skontaktuj się z nami:

531 034 574

Co zyskasz?

  • Dowiesz się, co sprzyja, a co utrudnia komunikację.
  • Poznasz kluczowe aspekty postawy nastawionej na dobrą komunikację.
  • Zrozumiesz i doświadczysz różnic w słuchaniu i jego wpływie na komunikację.
  • Dowiesz się, które pytania nie działają, a które warto zadać i w jaki sposób.
  • Poznasz różne wypowiedzi, które niszczą lub przeszkadzają w komunikacji.
  • Dowiesz się, jak mówić w zależności od tego, na co dana osoba zwraca uwagę.
  • Doświadczysz różnic między wypowiedziami z perspektywy Ty a wypowiedziami z perspektywy JA.
  • Nauczysz się, jak konstruktywnie przekazać informację, jak odbierasz czyjeś zachowanie lub sytuację.
  • Dowiesz się, jak powstają konflikty i jak sobie z nimi radzić.
  • Nauczysz się stawiać granice w trudnych sytuacjach.
  • Poznasz i doświadczysz metody rozmowy nastawionej na rozwiązanie.
  • Poznasz strukturę rozmowy jako procesu rozwiązania problemu.

O szkoleniu:

„Największym problemem w komunikacji jest iluzja, że do niej doszło” – George Bernard Shaw.
Z jednej strony ludzie są wyposażeni w naturalne narzędzia komunikacyjne, jakimi jest mowa, słuch, wzrok, gestykulacja. Z drugiej strony najwięcej problemów dotyczących różnego rodzaju umiejętności zgłaszanych jest właśnie w obszarze komunikacji. Taka jest sytuacja zarówno w firmach, jak też w życiu prywatnym.
Przyczyn można szukać w wielu czynnikach. Biorąc pod uwagę chociażby podstawowe umiejętności, jak słuchanie, zadawanie pytań, przekazywanie informacji. Słuchamy, ale tak naprawdę nie słyszymy. Pytamy, ale nie w sposób, który sprzyja komunikacji i nie o to, co jest ważne dla naszego rozmówcy. Mówimy o czymś, ale wcale nie mamy pewności, czy druga osoba rozumie to tak samo, jak my i czy nasz komunikat w ogóle dotarł do odbiorcy. Używamy często takiego rodzaju komunikatów, które powodują nieporozumienia, a nawet nakręcają spiralę napięć. Nie radzimy sobie w trudnych sytuacjach w relacji z drugą osobą. Nie potrafimy poradzić sobie z konfliktem.
Tymczasem można i warto nauczyć się kilku metod, poznać narzędzia i rozwinąć umiejętności, które sprawią, że znacząco podniesie się jakość naszej komunikacji i stanie się ona procesem nastawionym na rozwiązanie, budowanie relacji, porozumienie oraz pokonywanie przeszkód i trudnych sytuacji.
Taki właśnie kompleksowy zakres zawiera to szkolenie. Wszechstronnie rozwiniesz w nim swoje umiejętności komunikacyjne.
Szkolenie prowadzone jest w formule warsztatowej, co oznacza aktywne (poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, dyskusje) uczestnictwo osób biorących w nim udział, ponieważ jest to najbardziej efektywna forma uczenia się dorosłych.

Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.

Terminy:

1 dzień – 17.10.2023   I   2 dzień – 18.10.2023   I   3 dzień – 26.10.2023   I   4 dzień – 27.10.2023

Program:

  1. Dzień:
    • Co sprawia, że komunikacja jest efektywna, a co wręcz przeciwnie.
    • Postawa, która sprzyja dobrej komunikacji.
    • Dlaczego nasz słuch nie działa.
    • Słuchanie skoncentrowane.
  2. Dzień:
    • Przyczyny, które sprawiają, że pytania nie dają rezultatu.
    • Adekwatne pytania - po nitce do sedna.
    • Wypowiedzi, które przeszkadzają w komunikacji.
    • Co słyszą uszy Von Thuna.
  3. Dzień:
    • Komunikat TY versus Komunikat JA.
    • Dobra informacja zwrotna.
    • Konflikty - jak sobie radzić.
    • Trudne sytuacje - stawianie granic.
  4. Dzień:
    • Rozmowa nastawiona na rozwiązanie.
    • Postawa empatyczna.
    • Ubierz to wszystko w proces - struktura rozmowy.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Osoby, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne.
  • Osoby, które doświadczają problemów w obszarze komunikacji.
  • Osoby, które chcą poznać metody i techniki sprzyjające porozumieniu z drugą osobą.
  • Osoby, które chcą nauczyć się przezwyciężać konflikty i radzić sobie z trudnymi sytuacjami w komunikacji.
  • Managerowie.
  • HR Biznes Partnerzy.