Ocena pracownicza

Szkolenie jest interaktywnym warsztatem, w którym w sposób praktyczny (ćwiczenia, dyskusje, refleksje, wiedza) dowiesz się, jak zbudować i z sukcesem wdrożyć w firmie system ocen rozwojowych. W jaki sposób zbudować arkusz oraz jak przygotować się do przeprowadzania rozmów z pracownikami.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Katarzyna Braś

Manager HR, trener biznesu, konsultant Insight Discovery

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

01:06-01:06

Formuła:

Online

690 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Poznasz różne podejścia do procesu rozmów rozwojowych.
  • Będziesz wiedział, jak przygotować się do przeprowadzenia rozmowy oceniającej w oparciu o dostępne narzędzie.
  • Będziesz wiedział, jak stworzyć odpowiedną atmosferę służącą otwartej komunikacji.
  • Będziesz wiedział, jak radzić sobie z trudnymi pracownikami (z ich emocjami, zdecydowanym sprzeciwem, brakiem otwartości).

O szkoleniu:

Ocenianie pracowników jest jednym z ważniejszych narzędzi zarządzania kadrami w firmie. Ocena pracowników pełni wiele funkcji i niesie za sobą wiele korzyści. Poczynając od funkcji informacyjnej, motywacyjnej, kontrolnej, kończąc na rozwojowo – edukacyjnej. Kształtuje ona pożądane w przedsiębiorstwie postawy i zachowania.
Udzielanie informacji zwrotnych i prowadzenie rozmów oceniających decyduje o współpracy w zespole i pozwala w sposób jasny i zrozumiały dla pracownika precyzować cele, wypracować wspólne wartości, określić zasady współpracy i odpowiednio delegować zadania.

Po szkoleniu będziesz potrafił:

  • Przygotować się do przeprowadzenia rozmowy oceniającej w oparciu o dostępne narzędzie.
  • Stworzyć odpowiednią atmosferę służącą otwartej komunikacji.
  • Nawiązać z pracownikiem właściwą relację.
  • Otwarcie wysłuchać obiekcji i obaw pracownika dotyczących jego pracy.
  • Formułować asertywne, otwarte komunikaty dotyczące oceny pracy pracownika.
  • Odwoływać się do konkretnych zdarzeń będących podstawą ocen.
  • Radzić sobie z trudnymi pracownikami (z ich emocjami, zdecydowanym sprzeciwem, brakiem otwartości).

Program:

  1. Główne zasady systemu ocen pracowniczych - omówienie/przypomnienie procedur wewnętrznych funkcjonujących w firmie.
  2. Praca na arkuszach ocen funkcjonujących w firmie - stanowiska pracownicze i managerskie.
  3. Wyznaczanie celów - rodzaje (zadaniowe, rozwojowe), kryteria oceny, wagi.
  4. Ocena kompetencji - klasyfikacja kompetencji na różnych stanowiskach, skala oceny.
  5. Zasady i struktura prowadzenia rozmowy oceniającej.
  6. Przygotowanie do rozmowy przez pracownika i oceniającego.
  7. Przypomnienie zasad aktywnego słuchania, komunikacja werbalna i niewerbalna.
  8. Udzielanie informacji zwrotnej pozytywnej i korygującej.
  9. Ustalanie planów rozwojowych krótko i długoterminowych z pracownikiem.
  10. Błędy popełniane w systemie ocen i jak ich unikać.
  11. Trudne sytuacje z pracownikiem w trakcie rozmowy i jak sobie z tym poradzić.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managera, który chce odpowiada za proces wdrożenia SOOP w organizacji.
  • HR Biznes Partnera wspierającego pracę managerów.
  • Osoby przygotowującej się do roli managera.