Dlaczego komunikacja nie działa - jak słuchać, żeby działała
O Live Meetingu:
Milczenie jest złotem. Znasz to powiedzenie? Zawarta jest w nim głęboka mądrość. Choć na pierwszy rzut oka komunikacja kojarzy się z mówieniem, a w zasadzie z przekazywaniem treści w jasny i zrozumiały sposób, to jeśli tylko na tym się skupisz, nie zadziała. Bardzo często, szczególnie w sferze zawodowej, ludzie koncentrują się na tym, żeby ich przekaz do innych był skuteczny, by rozumieli. Skupiają się na tym, co sami mają do powiedzenia. A potem w efekcie okazuje się, że w temacie, zadaniu, o które chodziło, coś poszło nie tak, zostało zrealizowane nie w terminie, nie w ten sposób itd. Istnieje jeden kluczowy element, który musi zaistnieć, aby komunikacja była skuteczna, a o którym najczęściej zapominamy – to stworzenie przestrzeni dla drugiej osoby poprzez umiejętne słuchanie. Własnie ono sprawia, że ludzie stają się bardziej zaangażowani, lepiej rozumieją, a efekty komunikacji są znacznie lepsze.