27% rabatu na wakacje! Sprawdź najpopularniejsze tematy i zapisz się już dziś.
Listę szkoleń objętych promocją znajdziesz TUTAJ»

Czego potrzebuje manager, aby naprawdę zacząć delegować i dzielić się odpowiedzialnością?

To naturalne, że w organizacji przyświeca nam ambicja, aby wzmacniać w pracownikach jeszcze większą samodzielność i gotowość do brania odpowiedzialności za zadania, co za tym idzie, budowania poczucia wpływu, kontroli lub pełnego nadzoru nad procesami. Wierzymy, że samodzielne zespoły chętniej będą brały inicjatywę i łatwiej przypiszą sobie rezultaty swoich działań, tym samym szybciej będą się uczyć i osiągać sukcesy. Okazuje się, że naszym wyzwaniem jest nie tylko budowanie zespołów zaangażowanych i chętnie biorących odpowiedzialność, a w pierwszej kolejności umiejętność oddania w ich ręce inicjatywy razem z odpowiedzialnością za jej rezultaty, czyli zaufanie im. Sęk w tym, by będąc w roli szefa delegować, bez obaw o niezadawalające nas rezultaty, i bez samodzielnego wykonywania tych czynności, które swobodnie mogą być wykonane przez nasz zespół.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Obecnie brak dostępnych terminów

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Uświadomisz sobie, jakie są Twoje osobiste przesłanki do zaufania innym osobom, w życiu osobistym i zawodowym.
  • Dowiesz się, jak w naturalny sposób następuje nabieranie zaufania, utrata go i ponowne jego kształtowanie podczas procesów budowania się zespołu.
  • Przekonasz się, jak istotny jest aspekt świadomego budowania zaufania wspartego na byciu elastycznym szefem zgodnie z zasadami przywództwa sytuacyjnego poprzez właściwe nasilenie instruowania i wspierania swojego zespołu w zależności od jego potrzeb.
  • Poznasz moc autorytetu nieformalnego w ścieżce do tego, by Twój zespół najpierw zaufał Tobie.
  • Pochylisz się nad kruchością zaufania i zależnością jego budowania przez lata i ryzykiem utraty go w kilka chwil.
  • Dowiesz się jak działa mechanizm nadmiernego kontrolowania swoich pracowników i w czym nam zagraża.
  • Wzmocnisz w sobie potrzebę delegowania.
  • Zdobędziesz korzyści czerpania z oddawania ownership.
  • Ustalisz, co Tobie jest potrzebne, by delegować wraz z odpowiedzialnością w komforcie z sobą samym.

O szkoleniu:

Spotkanie rozpoczniemy od aspektów związanych z budowaniem zaufania, nie tylko w linii szef – pracownik, ale i patrząc na mechanizmy nabierania zaufania w życiu osobistym i zawodowym. Przyjrzymy się naturalnym mechanizmom stopniowego budowania zaufania podczas procesów budowania się zespołów, bądź nawet lekkiej zmiany ich składu. Przyjrzymy się książkowym modelom stopniowego delegowania w trakcie bycia elastycznym przywódcą i w zgodzie z potrzebami pracowników. Zwrócimy uwagę na różne potrzeby przyjmowania ownership w zależności od naszej fazy rozwoju, czyli naszej eksperckości. Ku przestrodze dowiemy się do czego może doprowadzić nas zbyt długie kontrolowanie pracownika i jak wpływa na poziom naszego do niego zaufania. W trzecim module spotkania spojrzymy na cztery ważne perspektywy, które wzmocnią w nas przesłanki do oddawania ownership oraz konkretnych działań, jakie należy podjąć, by w komforcie dla siebie samego dzielić się odpowiedzialnością. Wartością dodaną warsztatu będzie uświadomienie sobie efektu synergii, z którego możemy czerpać pracując w grupie i na mocy zespołu. Jak uwalniającym jest posiadanie samodzielnego, dojrzałego zespołu i jak silny mamy wpływ my sami na taki stan rzeczy. Gorąco do niego zapraszamy!

Program:

  1. Część. Proces budowania zaufania do kogoś w życiu osobistym i biznesie:
    • Nasze osobiste przesłanki w budowaniu zaufania do drugiej osoby.
    • Fazy życia zespołu jako proces etapowego nabierania zaufania do innych.
    • Stopniowe delegowanie z przekazywaniem odpowiedzialności w procesie bycia elastycznym szefem zgodnie z przywództwem sytuacyjnym.
  2. Część. Utrata zaufania:
    • Wpływ nadmiernego kontrolowania na mechanizmy ufania innym.
    • Matryca delegowania z oddawaniem odpowiedzialności oraz nasilenia kontroli w moim zespole.
    • Przyczyny utraty zaufania szefa do zespołu oraz zespołu do szefa, jako przestroga przed pochopnym i nieprzemyślanym działaniem.
  3. Część. Bilans zysków i strat. Cztery różne perspektywy delegowania:
    • Co daje nam przyjmowanie ownership?
    • Po co mielibyśmy go oddawać?
    • O czym warto pamiętać przekazując ownership?
    • Oraz czego „ja” potrzebuję, by ufać w biznesie i delegować z oddaniem odpowiedzialności?

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Dyrektorów, Managerów, Liderów, Liderów Technicznych, Kierowników, Brygadzistów i innych osób prowadzących zespół.
  • Product Managerów, HR Biznes Partnerów, Project Managerów, Scrum Masterów lub innych osób, które nie pełnią funkcji zarządzających, jednak ich praca głównie opiera się o współpracę i bazuje na komunikacji oraz dzieleniem się odpowiedzialnością.
  • Dla każdego, kto w pracy często jest zależny od decyzji innych osób lub sam wpływa na pracę innych, by lepiej zrozumieć swoje reakcje, poprawić relacje, zwiększyć poczucie komfortu i szybciej osiągać porozumienie.