Business Process Management po ludzku
Jak mówię proces, to często słyszę oskarżenie: „korporacja”. Poprzez opowiedzenie jak odzyskałem czas zamykając złożone zadania w procesach, chcę udowodnić ich pozytywny wpływ na rozwój organizacji i uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. To spotkanie w formie warsztatu pozwoli Ci na przećwiczenie tego procesu.
Co zyskasz?
- wiedzę nt. metod i zakresu tworzenia procesów,
- wiedzę nt. metod i zakresu sporządzania map procesowych,
- umiejętność tworzenia procesów,
- umiejętność tworzenia/sporządzania map procesowych,
- wiedzę jak wykorzystać procesowe podejście do zarządzania w swojej pracy / firmie.
O szkoleniu:
Modelowanie procesów jest dziś uznanym sposobem budowania przewagi konkurencyjnej. Zarządzanie procesami biznesowymi i ciągła ich optymalizacja – niesie ze sobą szereg korzyści, żeby wymienić tylko te najważniejsze jak eliminowanie możliwości pomyłek i błędów ludzkich, skracanie czasu trwania zadań, usprawnianie przepływu informacji i wymiany wiedzy.
Takie podejście jest też ważnym elementem metod zwinnego zarządzania, które opierają się na podejściu procesowym, jak np. Just In Time w metodyce Kanaban.
BPM (Business Process Management) nie jest jednak powszechną praktyką. Takiego stanu rzeczy należy upatrywać w zbyt małej świadomości, mimo wszystko nadal słabego dostępu do wiedzy i praktyki z tej dziedziny i pewnej stygmatyzacji zagadnienia, gdzie to przyrównuje się to podejście z bezdusznym podejściem korporacyjnym. Co oczywiście ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Program:
- Mapowanie procesów biznesowych:
- Najważniejsze elementy mapowania procesów.
- Metody mapowania procesów biznesowych.
- Struktura map procesów.
- Wariantowość przebiegu procesów.
- Opis i dokumentacja procesów biznesowych.
- Cel projektu mapowania procesów:
- Określanie celów mapowania procesów.
- Określenie zakresu projektu.
- Zakres informacyjny map procesowych.
- Praca warsztatowa (2-3 osobowe grupy):
- Mapowanie wybranego procesu w swojej organizacji.
- Podsumowanie i dyskusja.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- dla managerów i właścicieli firm opiekujących się wieloma zadaniami,
- dla managerów i właścicieli firm zarządzających wieloosobowym zespołem,
- dla sfrustrowanych managerów i właścicieli firm, których codziennością jest tzw. gaszenie pożarów, czyli zarządzanie kryzysowe, przez co nie mają czasu na planowanie strategiczne i poprawne zarządzanie swoim zespołem.