Zarządzanie oparte na empatii. Wspierający i autentyczny lider - jak nim zostać?
O Live Meetingu:
„W przeszłości w pracy liczyły się mięśnie, teraz liczy się umysł, w przyszłości liczyć się będzie serce.” – Minouche Szafik z London School of Economics. Ta przyszłość opisywana przez Minouche już nadeszła. Z badań Catalyst wynika, że zespoły, którymi kierują empatyczni liderzy i liderki są bardziej innowacyjne i produktywne. Empatia i wrażliwość stały się najbardziej pożądanymi kompetencjami managerskimi. To empatia i wrażliwość pozwalają zapewnić odpowiednie wsparcie pracownikom, kiedy mamy do czynienia z coraz słabszym zdrowiem psychicznym i spadkiem zaangażowania. Pomagają budować kulturę bezpieczeństwa socjalnego i szczerości, co przekłada się na zaangażowanie pracowników i zmniejsza rotację. Jak je w sobie rozwinąć? Czego potrzebujemy, żeby tworzyć warunki do rozwoju i angażowania się ludzi?