KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA - KOMPENDIUM (Szkolenie 4-dniowe)

Szkolenie jest interaktywnym warsztatem, w którym w sposób praktyczny (ćwiczenia, dyskusje, refleksje, wiedza) rozwiniesz umiejętności w szeroko pojętym obszarze komunikacji, radzenia sobie w trudnych i wymagających sytuacjach. Poznasz i praktycznie przećwiczysz różne metody i techniki komunikacyjne, które będziesz mógł stosować w swoim życiu zawodowym i osobistym.

Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.

Terminy:

1 dzień - 17.10.2023   I   2 dzień - 18.10.2023   I   3 dzień - 26.10.2023   I   4 dzień - 27.10.2023

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Obecnie brak dostępnych terminów

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Dowiesz się, co sprzyja, a co utrudnia komunikację.
  • Poznasz kluczowe aspekty postawy nastawionej na dobrą komunikację.
  • Zrozumiesz i doświadczysz różnic w słuchaniu i jego wpływie na komunikację.
  • Dowiesz się, które pytania nie działają, a które warto zadać i w jaki sposób.
  • Poznasz różne wypowiedzi, które niszczą lub przeszkadzają w komunikacji.
  • Dowiesz się, jak mówić w zależności od tego, na co dana osoba zwraca uwagę.
  • Doświadczysz różnic między wypowiedziami z perspektywy Ty a wypowiedziami z perspektywy JA.
  • Nauczysz się, jak konstruktywnie przekazać informację, jak odbierasz czyjeś zachowanie lub sytuację.
  • Dowiesz się, jak powstają konflikty i jak sobie z nimi radzić.
  • Nauczysz się stawiać granice w trudnych sytuacjach.
  • Poznasz i doświadczysz metody rozmowy nastawionej na rozwiązanie.
  • Poznasz strukturę rozmowy jako procesu rozwiązania problemu.

O szkoleniu:

„Największym problemem w komunikacji jest iluzja, że do niej doszło” – George Bernard Shaw.
Z jednej strony ludzie są wyposażeni w naturalne narzędzia komunikacyjne, jakimi jest mowa, słuch, wzrok, gestykulacja. Z drugiej strony najwięcej problemów dotyczących różnego rodzaju umiejętności zgłaszanych jest właśnie w obszarze komunikacji. Taka jest sytuacja zarówno w firmach, jak też w życiu prywatnym.
Przyczyn można szukać w wielu czynnikach. Biorąc pod uwagę chociażby podstawowe umiejętności, jak słuchanie, zadawanie pytań, przekazywanie informacji. Słuchamy, ale tak naprawdę nie słyszymy. Pytamy, ale nie w sposób, który sprzyja komunikacji i nie o to, co jest ważne dla naszego rozmówcy. Mówimy o czymś, ale wcale nie mamy pewności, czy druga osoba rozumie to tak samo, jak my i czy nasz komunikat w ogóle dotarł do odbiorcy. Używamy często takiego rodzaju komunikatów, które powodują nieporozumienia, a nawet nakręcają spiralę napięć. Nie radzimy sobie w trudnych sytuacjach w relacji z drugą osobą. Nie potrafimy poradzić sobie z konfliktem.
Tymczasem można i warto nauczyć się kilku metod, poznać narzędzia i rozwinąć umiejętności, które sprawią, że znacząco podniesie się jakość naszej komunikacji i stanie się ona procesem nastawionym na rozwiązanie, budowanie relacji, porozumienie oraz pokonywanie przeszkód i trudnych sytuacji.
Taki właśnie kompleksowy zakres zawiera to szkolenie. Wszechstronnie rozwiniesz w nim swoje umiejętności komunikacyjne.
Szkolenie prowadzone jest w formule warsztatowej, co oznacza aktywne (poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, dyskusje) uczestnictwo osób biorących w nim udział, ponieważ jest to najbardziej efektywna forma uczenia się dorosłych.

Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.

Terminy:

1 dzień – 17.10.2023   I   2 dzień – 18.10.2023   I   3 dzień – 26.10.2023   I   4 dzień – 27.10.2023

Program:

  1. Dzień:
    • Co sprawia, że komunikacja jest efektywna, a co wręcz przeciwnie.
    • Postawa, która sprzyja dobrej komunikacji.
    • Dlaczego nasz słuch nie działa.
    • Słuchanie skoncentrowane.
  2. Dzień:
    • Przyczyny, które sprawiają, że pytania nie dają rezultatu.
    • Adekwatne pytania - po nitce do sedna.
    • Wypowiedzi, które przeszkadzają w komunikacji.
    • Co słyszą uszy Von Thuna.
  3. Dzień:
    • Komunikat TY versus Komunikat JA.
    • Dobra informacja zwrotna.
    • Konflikty - jak sobie radzić.
    • Trudne sytuacje - stawianie granic.
  4. Dzień:
    • Rozmowa nastawiona na rozwiązanie.
    • Postawa empatyczna.
    • Ubierz to wszystko w proces - struktura rozmowy.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Osoby, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne.
  • Osoby, które doświadczają problemów w obszarze komunikacji.
  • Osoby, które chcą poznać metody i techniki sprzyjające porozumieniu z drugą osobą.
  • Osoby, które chcą nauczyć się przezwyciężać konflikty i radzić sobie z trudnymi sytuacjami w komunikacji.
  • Managerowie.
  • HR Biznes Partnerzy.