WAŻNE! Wszystkie czerwcowe LIVE MEETINGI teraz za jedyne 99 zł!
Merytoryczna dawka wiedzy prawie 50% taniej. Sprawdź ofertę»

Zarządzanie czasem
05.12.2022

Zarządzanie czasem? 

Na pewno już wiesz, że czasem zarządzić się nie da. On sobie płynie bez względu na ilość zadań w ciągu dnia. Czasem nam może się wydawać, że jakoś tak „szybko zleciało”. Można podjąć próbę zarządzania sobą w czasie. Jednak, żeby to zrobić to najpierw musisz sobie zadać jedno pytanie. 

W jakim stopniu decyduję się tu i teraz zacząć zarządzać sobą w czasie? 

Jeżeli w skali 1 do 10 jesteś w 10 to jest to moment, w którym warto próbować. Wszystko co jest poniżej może być tylko szukaniem wymówek z jakiego powodu się nie da. I oczywiście, że nie masz wpływu na inne osoby i ich zadania lub czas. To również możesz określić. Zastanowić się też na ile ta sytuacja, w której jesteś Tobie służy. A może czas na zmianę? 

Kolejnym krokiem po gotowości jest albo wybranie różnych istniejących już sposobów, albo poszukanie własnego.  

Ja zetknęłam się z zarządzaniem priorytetami: 

  1. Matryca Eisenhowera- z podziałem na zadania ważne pilne, ważne niepilne, nieważne pilne nieważne niepilne 
  2. Zasadą Pareta inaczej zasadą 80/20- skupienie się na 20% elementów które przybliżają nas do danego sukcesu lub oddalają. 

W planowaniu z: 

  1. Metodą ALPEN- podzielona na zadania, oszacowanie długości, zaplanowanie przerw, wyznaczanie priorytetów i kontrola. 
  2. Prawo Parkinsona- „Praca rozszerza się tak, aby wypełnić czas na jej ukończenie” = C.N. Parkinson.  
    Czyli spróbuj czas na obecnie zadania skrócić np. najpierw o 30 % potem, nawet i 50%. 

Na początku swojego planowania pisałam na kartkach. Kreśliłam i na koniec dnia po wykonaniu zadań, wyrzucałam. Później polubiłam kalendarz papierowy, najlepiej duży. Dopiero rozwiązaniem na moje okropne pismo stał się kalendarz w telefonie. Ja akurat zapisuję w nim wszystko nawet np. napisać wiadomość do X lub czy mam odpowiedź od Y na temat…, kupić bułkę itp. 

Wybierz swoja metodę zarządzania sobą w czasie. Zanim jednak to zrobić ustaw sobie cel zgodny ze SMART.  

Jaką metodę zarządzania sobą w czasie wybrałaś/eś? 

Jaki jest twój cel? 

Jak często odkładasz swój cel? 

Co pomoże Tobie realizować go w wyznaczonym czasie? 

Co najbardziej Tobie przeszkadza? 

Jakie masz na to rozwiązanie? 

Od czego zaczniesz? 

Kiedy? 

Zobacz wydarzenia z podobnej tematyki

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi.