Zarządzanie sytuacyjne wg Kena Blancharda
Będąc managerem stajesz przed wieloma problemami zarządczymi związanymi ze zróżnicowanym poziomem wiedzy i umiejętności osób w Twoim zespole. Umiejętność dostosowania stylu zarządzania do bieżących potrzeb pracownika pomoże Ci sprawnie wdrożyć i rozwinąć nowe osoby, ale też efektywnie współpracować z bardzo zaawansowanymi.
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-14:00
Formuła:
Online
690 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- świadomość na temat własnego stylu zarządzania,
- świadomość swoich kompetencji i mocnych stron,
- umiejętność stosowania różnych stylów przywództwa w zależności od potrzeb pracownika,
- poznasz teorię zarządzania sytuacyjnego wg K. Blancharda,
- świadomość braku określonych umiejętności zarządczych,
- będziesz potrafił zdiagnozować i określić potrzeby pracownika,
- dzięki pracy w grupie poznasz sposoby na dostosowanie swojego poziomu zarządzania do potrzeb pracowników,
- stworzysz mapę swojego zespołu.
O szkoleniu:
Warsztat zapoznaje z podstawowymi umiejętnościami zarządzania w zespole, które są z reguły znane w dużych korporacjach i mniej znane w innych firmach.
Pokazuje wiele sposobów wywierania wpływu i konieczności zróżnicowania komunikacji oraz delegowania zadań w zależności od rozwoju pracownika.
Znacząco podnosi świadomość własnych kompetencji i pól do rozwoju.
Pozwala poznać sposoby motywowania pozapłacowego oraz wywierania wpływu, ale też uwalniania potencjału pracowników poprzez interakcję podczas pracy w grupach.
Program:
- Nakreślenie innowacyjności systemu Blancharda na tle wcześniejszej typologii stylów zarządzania.
- Wyjaśnienie teorii zarządzania sytuacyjnego (rozwój pracownika, dostosowanie stylu kierowania do pracownika).
- Test kompetencji zarządczych wg Blancharda i omówienie wyników.
- Praca w grupach nad wypracowaniem kompetencji do zarządzania w określonych sytuacjach - 4 grupy odpowiadające etapom rozwoju – „ćwiartkom”.
- Prezentacja wypracowanych rozwiązań i dyskusja nad nimi.
- Zrobienie mapy swojego zespołu - praca indywidualna.
- Wypracowanie zespołu działań wobec pracowników w każdej „ćwiartce” i podzielenie się nimi w czacie.
- Wypracowanie planu rozwoju własnych kompetencji do sprawnego zarządzania sytuacyjnego.
- Podsumowanie i zamknięcie warsztatu.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- dla managerów i pracowników HR, którzy nie znają lub nie stosują tej metody,
- dla właścicieli firm,
- dla osób rekrutujących i wdrażających pracowników oraz pracujących z indywidualistami.