Wyzwanie managera - promowanie kultury feedbacku w zespole
Feedback często kojarzony jest wyłącznie z krytyką. Mimo dodania pozytywnie brzmiącego słowa „konstruktywna krytyka” wciąż w uszach większości pracowników wybrzmiewa wyłącznie pejoratywne znaczenie słowa „krytyka”. Tak też często feedback postrzegany jest przez samych managerów. Przekazują pracownikom głównie informację nt. nieprawidłowości i błędów, krytykują i pouczają. Feedback doceniający, zazwyczaj – o ile w ogóle – ograniczają do zdawkowego „dobra robota”. Jak odczarować takie rozumienie i sposób przekazywania feedbacku i w pełni korzystać z mocy jaka wiąże się z właściwym stosowaniem informacji zwrotnej opowiemy w trakcie spotkania.
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-12:00
Formuła:
Online
490 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Co zyskasz?
- Ustrukturyzujesz wiedzę i właściwe rozumienie feedbacku jakie możesz promować w swoim zespole.
- Nauczysz się mechanizmów, które ułatwią Ci przekazywanie wartościowego feedbacku.
- Poznasz cel i zasady doceniania pracowników.
- Dowiesz się jaki jest konstruktywny sposób wskazywania błędów, niedociągnięć czy niewłaściwego zachowania, tak aby motywować pracownika i zachęcać do zmiany sposobu działania na przyszłość.
O szkoleniu:
Niewłaściwie przekazywany feedback zazwyczaj przynosi więcej złego niż dobrego. Powoduje, że pracownicy reagują jawnym lub ukrytym oporem. Czują się urażeni, niezrozumiani, czasami wręcz upokorzeni. „Nie słyszą” co tak naprawdę chciał im powiedzieć manager, nie rozumieją intencji. Słyszą tylko krytykę, niezadowolenie, rozczarowanie, kolejne oczekiwania.
Naturalnie, w takiej sytuacji większość osób nieświadomie włącza mechanizmy obronne, które pozwalają im „udźwignąć” tak przekazany feedback. Nie motywuje ich to do zmiany, przeciwnie, koncentrują się wyłącznie na obronie własnego ego. Finalnie wywołując frustrację u managera, ponieważ nie widzi zmiany w zachowaniu pracownika i u pracownika, ponieważ nie czuje zrozumienia ze strony managera.
Jakościowy feedback zarówno doceniający jak i ten, który wskazuje niedociągnięcia, błędy, niewłaściwe zachowanie to główne narzędzie managerskie, które wspiera rozwój pracowników, buduje autentyczne, szczere relacje pomiędzy managerem i pracownikiem oraz wzmacnia autorytet lidera. Jak przekazywać tak wartościowy feedback? O tym opowiemy w trakcie tego wykładu.
Program:
- Definicja i rola feedbacku.
- Czym jest, a czym nie jest feedback.
- Wartość i korzyści związane z udzielaniem i odbieraniem feedbacku dla nadawcy i odbiorcy.
- Kultura feedbacku w organizacji – co to znaczy?
- Jakie wiążą się z tym wyzwania.
- Jakie przekonania to blokują.
- Rola managera w kwestionowaniu blokujących przekonań.
- Feedback jako komunikacja dwukierunkowa.
- Postawy i zachowania nadawcy i odbiorcy feedbacku. Które ułatwiają, a które utrudniają przekazywanie i odbieranie jakościowego feedbacku.
- Feedback doceniający.
- Sposób na bieżące, często spontaniczne docenianie innych za jakość i sposób wykonywania różnych zadań, budowania relacji, prezentowane postawy.
- Feedback rozwojowy.
- Sposób na wskazywanie obszarów do zmiany, rozwoju, eliminowania określonych zachowań w celu lepszego, właściwego, bardziej efektywnego działania.
- Znaczenie intencji w feedbacku.
- Po co to mówią? Co chcę osiągnąć? Co chcę, aby usłyszała druga osoba? O co chcę poprosić lub czego w związku z tym od niej oczekuję.
- Metody udzielania feedback. Co i jak mówić, aby feedback spełnił swoją rolę.
- Modele FUKO.
- Model SBI.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Osób zarządzających na każdym szczeblu organizacji, które chcą budować silne, świadome zespoły.
- Liderów, którzy są przekonani, że za wartościowym, jakościowym feedbackiem idzie rozwój pracowników.
- Managerów, którzy chcą rozwijać siebie i swój warsztat managerski.