Usprawnianie, tworzenie i szukanie rozwiązań metodą Design Thinking

Design Thinking jest podejściem do tworzenia lub usprawniania produktów i usług, gdzie końcowy odbiorca i jego odczucia są punktem wyjścia procesu projektowania. Metodologia ta zdobyła popularność i uznanie organizacji z całego świata. Dzięki niej powstały rozwiązania optymalnie użyteczne i zapewniające użytkownikowi unikalne doświadczenia. Design Thinking to nie tylko narzędzia i schemat działania, a sposób myślenia, który może stać się naszym drogowskazem. Jej wyznacznikiem są ciekawość, kreatywność, otwartość, empatia i efektywna współpraca między ludźmi o różnym poziomie kompetencji, doświadczeniach i wiedzy.
Warsztat pozwala wejść w proces szukania rozwiązań w zgodzie z tą metodologią. Doświadczanie jej przy użyciu kluczowych kroków jest w stanie wpłynąć na nasze nowe nawyki myślowe w chwili, gdy w przyszłości zajdzie potrzeba szukania rozwiązania. Dzięki warsztatowi zaczynamy myśleć innymi schematami. Refleksja z warsztatu to najczęściej opinia, że to proces tak odkrywczy, jak prosty. Zapraszam gorąco!

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Joanna Kominiak

Trener Biznesu, Facylitator

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-15:00

Formuła:

Online

690 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Uświadomisz sobie jakie zachowania chcesz zastąpić w swojej pracy.
  • Wyczulisz się na Klienta kimkolwiek On jest w Twoim przypadku.
  • Zrozumiesz, jak do tej pory szukałeś rozwiązań i usprawnień.
  • Dowiesz się, od czego zacząć i czym jest Klientocentryczność.
  • Doświadczysz pierwszych trzech faz pracy metodologią DT.
  • Nauczysz się zadawać pytania w taki sposób, by nie sugerować rozwiązań.
  • Uwolnisz się od doradzania, przekonywania i podpowiadania swojemu Klientowi.
  • Dzięki metodom dywergencyjnym i konwergencyjnym doświadczysz poszerzania perspektywy i jej zawężania.
  • Zdobędziesz wiedzę, jak nie gasić pomysłów w zarodku.
  • Otrzymasz inspirację, czym się kierować w procesie podejmowania decyzji.
  • Będziesz mógł fragmentarycznie używać DT w zależności od potrzeb i stopniowo wdrażając tę metodologię w swojej pracy.

O szkoleniu:

Spotkanie rozpoczniemy od budzenia świadomości. Jak często postępujemy obecnie podczas szukania rozwiązań? Jakie konsekwencje i odpowiedzialności bierzemy na siebie prosząc zespół o znajdowanie rozwiązań do usług i produktów? Czego możemy uniknąć zmieniając metodologię działania? Dowiemy się, czym jest Klientocentryczność. Zastanawiamy się, kim jest odbiorca naszej pracy i docelowy Klient. W końcu poznamy pomysłodawców Design Thinking i niezwykłe rezultaty pracy tą techniką. Najcenniejszą częścią warsztatu będzie okazja do doświadczania. Dzięki możliwości przejścia przez kluczowe etapy, zaangażujemy się w proces i nauczymy się bycia kreatywnym w niewymuszony sposób. Całość w formie wygodnej dla uczestników, ze strefą bezpieczną i nienachalną, o którą zadba trener, który jest jednocześnie i facylitatorem, i moderatorem Design Thinking. Na zakończenie spotkania pojawi się okazja do utrwalenia wiedzy i domknięcia tematów budzących wątpliwości, z miejscem na plan kolejnych kroków w doświadczaniu Design Thinking w codzienności uczestników warsztatu.

Program:

  1. Część: Wprowadzenie do Design Thinking:
    • Jakie myślenie chcemy zastąpić?
    • Kim jest nasz Klient?
    • Twórcy metodologii.
    • Założenia i charakterystyka.
    • Przykłady zastosowania i osiągnięte rezultaty.

Tę część spotkania wykorzystamy na budzenie motywacji. Uświadomienie zachowań, które chcemy zastąpić w procesie podejmowania decyzji i szukania rozwiązań. Świadomość, jak uwalniające jest podejście DT w porównaniu do klasycznych metod kładących ciężar na pomysłodawcy. Poznamy też twórców DT, ich założenia metodologii i dowiemy się, jakie usprawnienia powstały z jej udziałem. To czas budzenia świadomości, motywacji i robienia sobie apetytu na dalszą pracę na warsztacie.

  1. Część: Fazy metodologii w praktyce:
    • Empatyzacja w praktyce.
    • Definiowanie wyzwania projektowego w praktyce.
    • Generowanie pomysłów w praktyce.
    • Budowanie prototypów.
    • Testowanie.

Najskuteczniejszą techniką nauki jest doświadczanie. Dlatego wraz z uczestnikami warsztatu będziemy doświadczać empatyzacji, następnie definiowania wyzwania projektowego, generowania pomysłów oraz wybierania tych, które zasługują na szansę ich realizacji. Zastanowimy się, jakie są opcje stworzenia prototypu do naszego pomysłu oraz jego przetestowania. Dowiemy się, co jest kluczowe w każdej z tych faz, które z nich są zamienne w kolejności i kiedy. Poznamy niuanse właściwego wywiadu, analizy danych i pobudzania kreatywności podczas szukania ideacji pomysłów. Wzięcie udziału w procesie zakorzeni w Uczestnikach nowe, zdrowe nawyki działania i pobudzi chęć do eksperymentowania.

  1. Część: Podsumowanie:
    • Quiz wiedzy z metodologii Design Thinking.
    • Sesja Q&A oraz domknięcie zaparkowanych tematów.
    • Określenie działań pozwalających nam poczynienie pierwszych kroków z DT.

Ostatni etap naszego warsztatu będzie okazją do utrwalenia swojej wiedzy w sposób luźny z nutą rywalizacji. To czas na ostatnie pytania, rozwiewanie wątpliwości i niedopowiedzeń. Również czas na zastanowienie się, do czego każdy z nas jest w stanie zacząć używać, nawet jeśli fragmentarycznie Design Thinking, oraz od czego zacząć.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managerów, Liderów, Liderów Technicznych, Kierowników, Brygadzistów i innych osób, którym zdarza się szukać rozwiązań, usprawniać procesy/usługi/produkty lub tworzyć je zupełnie nowe.
  • Product Managerów, HR Biznes Partnerów, Project Managerów, Scrum Masterów lub innych osób, które nie pełnią funkcji zarządzających, jednak ich praca opiera się o współpracę i bazuje na komunikacji oraz szukaniu rozwiązań.
  • Dla każdego, kto w pracy często jest proszony o podjęcie decyzji lub sam wpływa na pracę innych, chce lepiej zrozumieć potrzeby drugiej osoby i zwiększyć szansę na sukces wypracowanego rozwiązania.