Trudna współpraca lider – pracownik. Znajdź wspólną płaszczyznę działania
Relacje lider–pracownik bywają trudne i wymagające. Różnice w potrzebach, stylach pracy i sposobach komunikacji często prowadzą do napięć, które mogą narastać. Jak jednak nabrać dystansu do takich sytuacji i uniknąć eskalacji w relacji? Jak wykorzystać różnice jako fundament do budowania porozumienia, zamiast traktować je jako przeszkodę?
Celem tego szkolenia jest wsparcie liderów w rozwijaniu ich zdolności do efektywnego zarządzania trudnymi relacjami z pracownikami. Uczestnicy dowiedzą się, jak z pozycji autorytetu opartego na zrozumieniu i szacunku, a nie wyłącznie na sile i formalnej władzy, budować relacje, które wspierają współpracę i rozwój zespołu. Szkolenie oferuje praktyczne wskazówki i ćwiczenia, które umożliwią liderom wypracowanie bardziej elastycznego, empatycznego i efektywnego podejścia do relacji z zespołem.
:quality(80):no_upscale()/szkolenia_width-820px/szkolenie_lider_pracownik.jpeg)
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-14:00
Formuła:
Online
690 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- Rozpoznasz mechanizmy osłabiające wzajemne zrozumienie i otwartość na współpracę między liderem a pracownikiem.
- Zidentyfikujesz nawykowe zachowania – zarówno swoje, jak i pracownika – które mogą wzajemnie "odpalać" trudne emocje lub nieporozumienia.
- Zrozumiesz, jak budować relacje oparte na różnicach indywidualnych, traktując je jako zasób, a nie przyczynę nieporozumień.
- Dowiesz się, co możesz zrobić, aby relacje ze współpracownikami były silne lub przynajmniej osiągały poziom „wystarczająco dobry”.
- Wypełnisz kwestionariusz, który pozwoli Ci lepiej poznać swój dominujący styl komunikacji.
- Usłyszysz doświadczenia innych liderów – ich wyzwania oraz sposoby, w jakie radzą sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach zawodowych.
- Nauczysz się, jak skutecznie komunikować swoje potrzeby, aby były właściwie zrozumiane przez innych członków zespołu.
O szkoleniu:
Nie zawsze udaje się tak dobrać zespół, aby wszyscy darzyli się sympatią. Bywa, że lider ma trudność w znalezieniu zrozumienia z poszczególnymi pracownikami. Jednak, nawet w takich sytuacjach ze względu na potrzebę wspólnego działania, istnieje pewne minimum w relacjach, które należy rozwijać i utrzymać, aby efektywnie realizować wspólne cele.
W zespole jesteśmy wzajemnie od siebie zależni – zadania i cele każdej osoby zazębiają się, a sukces lidera i jego zespołu wymaga współpracy i zaangażowania wszystkich. Dlatego lider powinien wiedzieć, jak budować wspólny język i wzajemne zrozumienie, które umożliwi efektywne działanie na linii lider – pracownik jak i pracownik-pracownik.
Rzeczywistość biznesowa wokół nas działa w szalonym tempie. Obciążenie pracą jest wysokie. Dlatego tym bardziej należy koncertować uwagę lidera i pracowników na rozwijaniu i podejmowaniu działań, które podnoszą jakość współpracy.
Program:
- Różnice indywidualne w stylu pracy jako zapalniki w relacjach lider – pracownik:
- Styl pracy lidera a styl pracy jego współpracowników - postawy i zachowania, które „odpalają” trudne sytuacje.
- Nawykowe, nieświadome zachowania, które utrudniają wzajemne zrozumienie.
- Subiektywne odczytywanie intencji o zachowania innych. Pułapki interpretacji.
- Empatia dla siebie – czyli zacznij od siebie. Obszar wpływu lidera:
- Zrozumienie i nazwanie swoich potrzeb.
- Określenie sytuacji, które są dla mnie trudne w relacji z innymi.
- Przyjrzenie się i weryfikacja obecnie stosowanych strategii działania i realizacji swoich potrzeb. Korzyści i straty związane z danym zachowaniem.
- Określenie swojego kręgu wpływu i obszaru do pracy własnej.
- Świadome budowanie relacji ze współpracownikami – style komunikacji społecznej:
- Model „Style komunikacji społecznej – jak budować współpracę na różnicach i podobieństwach.
- Zmiana perspektywy - jak inaczej mogę patrzeć na te samą sytuację. Jak inaczej przedstawić ją innym.
- Kontraktowanie zasada współpracy, komunikowania się i definiowania wspólnych oczekiwań.
- Rozwijanie dwustronnej odpowiedzialność za jakość współpracy.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Liderów, którzy mierzą się z brakiem wzajemnego zrozumienia z poszczególnymi pracownikami.
- Liderów, którzy chcą rozwijać swoją samoświadomość w obszarze budowania wartościowych relacji z innymi.
- Liderów, którzy chcą wesprzeć swoich pracowników w poprawie jakości ich współpracy z innymi.