Trudna współpraca lider – pracownik. Znajdź wspólną płaszczyznę działania

Relacje lider–pracownik bywają trudne i wymagające. Różnice w potrzebach, stylach pracy i sposobach komunikacji często prowadzą do napięć, które mogą narastać. Jak jednak nabrać dystansu do takich sytuacji i uniknąć eskalacji w relacji? Jak wykorzystać różnice jako fundament do budowania porozumienia, zamiast traktować je jako przeszkodę?

Celem tego szkolenia jest wsparcie liderów w rozwijaniu ich zdolności do efektywnego zarządzania trudnymi relacjami z pracownikami. Uczestnicy dowiedzą się, jak z pozycji autorytetu opartego na zrozumieniu i szacunku, a nie wyłącznie na sile i formalnej władzy, budować relacje, które wspierają współpracę i rozwój zespołu. Szkolenie oferuje praktyczne wskazówki i ćwiczenia, które umożliwią liderom wypracowanie bardziej elastycznego, empatycznego i efektywnego podejścia do relacji z zespołem.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Katarzyna Nawrocka

Trener biznesu, coach, psycholog

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-14:00

Formuła:

Online

690 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Co zyskasz?

  • Rozpoznasz mechanizmy osłabiające wzajemne zrozumienie i otwartość na współpracę między liderem a pracownikiem.
  • Zidentyfikujesz nawykowe zachowania – zarówno swoje, jak i pracownika – które mogą wzajemnie "odpalać" trudne emocje lub nieporozumienia.
  • Zrozumiesz, jak budować relacje oparte na różnicach indywidualnych, traktując je jako zasób, a nie przyczynę nieporozumień.
  • Dowiesz się, co możesz zrobić, aby relacje ze współpracownikami były silne lub przynajmniej osiągały poziom „wystarczająco dobry”.
  • Wypełnisz kwestionariusz, który pozwoli Ci lepiej poznać swój dominujący styl komunikacji.
  • Usłyszysz doświadczenia innych liderów – ich wyzwania oraz sposoby, w jakie radzą sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach zawodowych.
  • Nauczysz się, jak skutecznie komunikować swoje potrzeby, aby były właściwie zrozumiane przez innych członków zespołu.

O szkoleniu:

Nie zawsze udaje się tak dobrać zespół, aby wszyscy darzyli się sympatią. Bywa, że lider ma trudność w znalezieniu zrozumienia z poszczególnymi pracownikami. Jednak, nawet w takich sytuacjach ze względu na potrzebę wspólnego działania, istnieje pewne minimum w relacjach, które należy rozwijać i utrzymać, aby efektywnie realizować wspólne cele.

W zespole jesteśmy wzajemnie od siebie zależni – zadania i cele każdej osoby zazębiają się, a sukces lidera i jego zespołu wymaga współpracy i zaangażowania wszystkich. Dlatego lider powinien wiedzieć, jak budować wspólny język i wzajemne zrozumienie, które umożliwi efektywne działanie na linii lider – pracownik jak i pracownik-pracownik.

Rzeczywistość biznesowa wokół nas działa w szalonym tempie. Obciążenie pracą jest wysokie. Dlatego tym bardziej należy koncertować uwagę lidera i pracowników na rozwijaniu i podejmowaniu działań, które podnoszą jakość współpracy.

Program:

  1. Różnice indywidualne w stylu pracy jako zapalniki w relacjach lider – pracownik:
    • Styl pracy lidera a styl pracy jego współpracowników - postawy i zachowania, które „odpalają” trudne sytuacje.
    • Nawykowe, nieświadome zachowania, które utrudniają wzajemne zrozumienie.
    • Subiektywne odczytywanie intencji o zachowania innych. Pułapki interpretacji.
  2. Empatia dla siebie – czyli zacznij od siebie. Obszar wpływu lidera:
    • Zrozumienie i nazwanie swoich potrzeb.
    • Określenie sytuacji, które są dla mnie trudne w relacji z innymi.
    • Przyjrzenie się i weryfikacja obecnie stosowanych strategii działania i realizacji swoich potrzeb. Korzyści i straty związane z danym zachowaniem.
    • Określenie swojego kręgu wpływu i obszaru do pracy własnej.
  3. Świadome budowanie relacji ze współpracownikami – style komunikacji społecznej:
    • Model „Style komunikacji społecznej – jak budować współpracę na różnicach i podobieństwach.
    • Zmiana perspektywy - jak inaczej mogę patrzeć na te samą sytuację. Jak inaczej przedstawić ją innym.
    • Kontraktowanie zasada współpracy, komunikowania się i definiowania wspólnych oczekiwań.
    • Rozwijanie dwustronnej odpowiedzialność za jakość współpracy.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Liderów, którzy mierzą się z brakiem wzajemnego zrozumienia z poszczególnymi pracownikami.
  • Liderów, którzy chcą rozwijać swoją samoświadomość w obszarze budowania wartościowych relacji z innymi.
  • Liderów, którzy chcą wesprzeć swoich pracowników w poprawie jakości ich współpracy z innymi.