Podstawy komunikacji przydatne w każdej relacji – co warto wiedzieć o komunikacji interpersonalnej

certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Agnieszka Fiedorowicz

Psycholog, psychoterapeuta

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-13:00

Formuła:

Online

390 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.
Zapisz się

O szkoleniu:

Komunikowania się z innymi ludźmi uczymy się od pierwszych chwil naszego życia. Jest to proces tak naturalny jak oddychanie. A jednak zdarza się, że to co mówimy nie jest zrozumiałe przez innych, nasz przekaz jest odebrany inaczej niż chcieliśmy. Rodzą się nieporozumienia, niesnaski, nasze relacje z innymi się pogarszają. Co wpływa na jasność komunikatów? Jak mówić by być dobrze zrozumianym? Na co zwrócić uwagę w doskonaleniu swoich umiejętności komunikacyjnych? O tajnikach skutecznej komunikacji dowiecie się Państwo na naszym szkoleniu.

Program:

  1. Z czego składa się proces komunikacyjny.
  2. Komunikacja jedno i dwustronna.
  3. Funkcje komunikacji interpersonalnej.
  4. Komunikacja werbalna, czym jest, jakie są jej rodzaje.
  5. Jak rozwijać dar słuchania: rodzaje słuchania, typy słuchaczy, błędy w słuchaniu.
  6. Style komunikacji.
  7. Komunikat „Ja” a komunikat „TY”.
  8. Kto pyta nie błądzi - rodzaje pytań i ich funkcja w komunikacji.
  9. Komunikacja niewerbalna, co to jest i jaka jest jej rola.
  10. Czy warto zachować dystans i uszanować czyjąś przestrzeń osobistą - proksemika.
  11. Niewerbalne wymiary naszej wypowiedzi - parajęzyk.
  12. Ciało w komunikacji - kilka słów o kinezjetyce.
  13. Analiza barier komunikacyjnych.
  14. Co sprzyja efektywnej komunikacji a co ją zaburza.