Onboarding okiem HR
Szkolenie ma formę wykładu, w którym osoba prowadzącą wprowadza zagadnienia związane z procesem onboardingu (wdrożenia) pracownika. Celem wykładu jest pokazanie, co składa się na spójny, angażujący i atrakcyjny program onboardingu. Uczestnicy dowiedzą się jak zaprojektować proces, dzięki któremu pracownik zyska motywację do pozostania w firmie, a organizacja zyska zaangażowanego i w pełni wydajnego pracownika.
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-13:00
Formuła:
Online
590 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Co zyskasz?
- Poznasz różne podejścia do procesu onboardingu i zdefiniują najkorzystniejsze rozwiązania dla swoich firm.
- Będziesz wiedział, jak zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
- Będziesz wiedział, jak budować wizerunek jako eksperta w obszarze adaptacji pracownika w swojej organizacji.
O szkoleniu:
Warto zadbać o to, by pierwsze dni w nowej pracy przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. Wdrożenie nowego pracownika do organizacji to wykład, który pokazuje zasady tworzenia skutecznego programu wdrożenia nowego pracownika do organizacji. Omawia sposoby podejścia, narzędzia, wskaźniki i pozostałe elementy decydujące o jakości onboardingu.
Po szkoleniu będziesz potrafił:
- Wdrożyć w swojej firmie onboarding.
- Zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
- Wspierać pracowników w pierwszych dniach w pracy.
Program:
- Onboarding - ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
- wizerunek firmy,
- lojalność talentów,
- fluktuacja i koszty zatrudnienia.
- Obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4 C.:
- Obszar proceduralny - Compliance.
- Obszar zadań i celów - Clarification.
- Obszar „zasad gry” kultura organizacyjna - Culture.
- Obszar relacji i integracji - Connection.
- Wybór rodzaju strategii jako wypadkowa zasobów i modelu biznesowego:
- Onboarding pasywny.
- High Potential Onboarding.
- Onboarding proaktywny.
- Nowe terminy w onboardingu:
- Pre-Boarding.
- Re-Boarding.
- Off-Boarding.
- Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji.
- Narzędzia wykorzystywane w procesie (np. procedury, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne). Forma narzędzi (np. papierowe, online, platformy, szkolenia, integracje).
- Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania. Kontekst relacji międzyludzkich i procesów:
- Koordynator programu.
- Eksperci.
- HR.
- Opiekun, „buddy”.
- Trener.
- Instruktor.
- Coach.
- Mentor.
- Przegląd - jak robią to inni?
- Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika.
- Proces Onboardingu jako źródło wiedzy o firmie i szansa na optymalizację procesów w organizacji.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Managera, który chce odpowiada za proces wdrożenia.
- HR Biznes Partnera wspierającego pracę managerów.
- Osoby przygotowującej się do roli managera.