Offboarding - zakończenie współpracy z pracownikiem
Odejście z organizacji pracownika ma znaczący wpływ na jej funkcjonowanie, niezależnie od tego jaką pełnił funkcję. Zarządzenie procesem rozstania pomaga nie tylko zadbać o reputację firmy. Wspiera m.in. zachowanie płynności operacyjnej oraz zadbanie o budowanie długofalowych pozytywnych relacji z odchodzącą osobą. Warsztat ten jest praktycznym przewodnikiem, który pozwoli zbudować profesjonalny proces zadbania o doświadczenie pracownika.
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-13:00
Formuła:
Online
690 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- Zwiększysz kompetencje w zakresie zarządzania procesem offboardingu
- Poznasz najlepsze praktyki i narzędzia do przeprowadzania wywiadów wyjściowych.
- Nauczysz się w jaki sposób tworzyć pozytywne doświadczenia pracownika przy zakończeniu współpracy
- Dowiesz się w jaki sposób poprawić procesy wewnętrzne w firmie, w oparciu o informację zwrotną od odchodzących pracowników.
O szkoleniu:
Offboarding to jednym z kluczowych elementów budowania zdrowej kultury w organizacji. Ma on nie tylko wpływ na reputację firmy oraz relacje z byłymi pracownikami. Przede wszystkim jest doskonałą okazją do poznania perspektywy osoby opuszczającej firmę, która może być nieocenioną dawką wiedzy o tym, co warto zmienić lub kultywować w danej organizacji.
Podczas warsztatu dowiesz się, jak stworzyć przyjazny i uporządkowany proces offboardingu, który zapewni płynne przejście pracownika, zabezpieczy interesy firmy, a także zbuduje pozytywne doświadczenie kończące współpracę. Skuteczny offboarding minimalizuje ryzyko utraty cennej wiedzy, wspiera płynność operacyjną oraz utrzymuje dobre relacje z byłymi pracownikami, którzy mogą stać się ambasadorami marki lub wrócić do firmy w przyszłości.
Program:
- Wprowadzenie do offboardingu.
- Czym jest offboarding i dlaczego jest równie ważny jak onboarding?
- Przedstawienie etapów i znaczenia profesjonalnego zakończenia współpracy.
- Różnice między offboardingiem planowanym (np. odejście na emeryturę, zmiana kariery) a nieplanowanym (np. zwolnienia).
- Komunikacja w procesie offboardingu.
- Jak i kiedy poinformować zespół o odejściu pracownika?
- Przykłady konstruktywnej komunikacji podczas przekazywania decyzji o zakończeniu współpracy.
- Empatyczne podejście – jak przekazywać informacje w sposób, który minimalizuje negatywne skutki dla pracownika.
- Przekazanie wiedzy i obowiązków.
- Jak zadbać o transfer wiedzy i zabezpieczenie dokumentacji, danych i zasobów firmy.
- Przekazywanie obowiązków innym pracownikom i przygotowanie zespołu na zmiany.
- Kto powinien być zaangażowany w ten proces i jakie narzędzia mogą go wspierać?
- Aspekty psychologiczne offboardingu, jego wpływ na zespół i organizację.
- Wpływ relacji z byłymi pracownikami na przyszłe rekrutacje i rekomendacje.
- Jak zachować pozytywny kontakt z pracownikiem odchodzącym.
- Trudne sytuacje i wyzwania związane z odejściem pracownika.
- Ankieta odchodzącego pracownika – informacja zwrotna oraz analiza efektywności procesu offboardingu.
- Jak efektywnie prowadzić rozmowy końcowe, aby uzyskać wartościową informację zwrotną?
- Szczerość i otwartość jako kluczowe elementy w rozmowie z odchodzącym pracownikiem.
- Analiza efektywności procesu offboardingu oraz exit interview.
- Case study – czyli jak robią to inni (analiza I dyskusja).
- Globalne rozwiązania (Zalando, Netflix).
- Przykłady polskich firm (PZU, Grupa Pracuj, Asseco).
- Sesja Q&A.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Managerów i liderów zespołów oraz projektów.
- Specjalistów HR odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Przedsiębiorców oraz właścicieli firm, którzy chcą profesjonalnie zarządzać procesem odejścia pracowników.
- Pracowników organizacji, które chcą poprawić swoje procesy związane z zakończeniem współpracy z pracownikami.