Ocena pracownicza
Szkolenie jest interaktywnym warsztatem, w którym w sposób praktyczny (ćwiczenia, dyskusje, refleksje, wiedza) dowiesz się, jak zbudować i z sukcesem wdrożyć w firmie system ocen rozwojowych. W jaki sposób zbudować arkusz oraz jak przygotować się do przeprowadzania rozmów z pracownikami.
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-14:00
Formuła:
Online
690 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- Poznasz różne podejścia do procesu rozmów rozwojowych.
- Będziesz wiedział, jak przygotować się do przeprowadzenia rozmowy oceniającej w oparciu o dostępne narzędzie.
- Będziesz wiedział, jak stworzyć odpowiedną atmosferę służącą otwartej komunikacji.
- Będziesz wiedział, jak radzić sobie z trudnymi pracownikami (z ich emocjami, zdecydowanym sprzeciwem, brakiem otwartości).
O szkoleniu:
Ocenianie pracowników jest jednym z ważniejszych narzędzi zarządzania kadrami w firmie. Ocena pracowników pełni wiele funkcji i niesie za sobą wiele korzyści. Poczynając od funkcji informacyjnej, motywacyjnej, kontrolnej, kończąc na rozwojowo – edukacyjnej. Kształtuje ona pożądane w przedsiębiorstwie postawy i zachowania.
Udzielanie informacji zwrotnych i prowadzenie rozmów oceniających decyduje o współpracy w zespole i pozwala w sposób jasny i zrozumiały dla pracownika precyzować cele, wypracować wspólne wartości, określić zasady współpracy i odpowiednio delegować zadania.
Po szkoleniu będziesz potrafił:
- Przygotować się do przeprowadzenia rozmowy oceniającej w oparciu o dostępne narzędzie.
- Stworzyć odpowiednią atmosferę służącą otwartej komunikacji.
- Nawiązać z pracownikiem właściwą relację.
- Otwarcie wysłuchać obiekcji i obaw pracownika dotyczących jego pracy.
- Formułować asertywne, otwarte komunikaty dotyczące oceny pracy pracownika.
- Odwoływać się do konkretnych zdarzeń będących podstawą ocen.
- Radzić sobie z trudnymi pracownikami (z ich emocjami, zdecydowanym sprzeciwem, brakiem otwartości).
Program:
- Główne zasady systemu ocen pracowniczych - omówienie/przypomnienie procedur wewnętrznych funkcjonujących w firmie.
- Praca na arkuszach ocen funkcjonujących w firmie - stanowiska pracownicze i managerskie.
- Wyznaczanie celów - rodzaje (zadaniowe, rozwojowe), kryteria oceny, wagi.
- Ocena kompetencji - klasyfikacja kompetencji na różnych stanowiskach, skala oceny.
- Zasady i struktura prowadzenia rozmowy oceniającej.
- Przygotowanie do rozmowy przez pracownika i oceniającego.
- Przypomnienie zasad aktywnego słuchania, komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Udzielanie informacji zwrotnej pozytywnej i korygującej.
- Ustalanie planów rozwojowych krótko i długoterminowych z pracownikiem.
- Błędy popełniane w systemie ocen i jak ich unikać.
- Trudne sytuacje z pracownikiem w trakcie rozmowy i jak sobie z tym poradzić.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Managera, który chce odpowiada za proces wdrożenia SOOP w organizacji.
- HR Biznes Partnera wspierającego pracę managerów.
- Osoby przygotowującej się do roli managera.