Metodyka skutecznych wystąpień i prezentacji

Podczas warsztatu porozmawiamy przede wszystkim o narzędziach niezbędnych do opracowania efektywnego wystąpienia i prezentacji. Przedstawię narzędzia pomocne przy komponowaniu prezentacji oraz jak umiejętnie stosować pomoce wizualne i rekwizyty, a także mowę ciała w celu uatrakcyjnienia wystąpienia. Opowiem też jak skutecznie poradzić sobie z „trudnym odbiorcą” i jak uniknąć niebezpieczeństw na jakie narażony jest prezenter. Każdy z uczestników będzie miał możliwość bezpiecznego przećwiczenia nowo nabytych umiejętności.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Jacek Pawlak

Trener, Coach, mentor, certyfikowany Interim Manager

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-15:00

Formuła:

Online

690 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Co zyskasz?

  • Poznasz rodzaje prezentacji i jak wybrać właściwą w odniesieniu do potrzeb Twoich, i odbiorców.
  • Zrozumiesz, dlaczego ważne jest dokładne sprecyzowanie celu wystąpienia i jak to wpłynie na odbiór Twojej prezentacji.
  • Będziesz potrafić rozplanować treść prezentacji tak, aby uzyskać efekt zaciekawienia i zaangażowania odbiorców.
  • Uzyskasz wiedzę pomocną do wzbogacenia swojego przekazu, poprzez odpowiednie przygotowanie slajdów prezentacji.
  • Zaczniesz świadomie stosować mowę ciała oraz rekwizyty i pomoce wizualne, aby skuteczne wesprzeć przekaz.
  • Dowiesz się z jakimi trudnymi odbiorcami możesz się spotkać i jak sobie z nimi poradzić.
  • Poznasz najczęstsze błędy popełniane podczas wystąpienia i jak je unikać.

O szkoleniu:

Powszechnie uważa się, że wystąpienia publiczne i prezentacje są tylko dla wybrańców, którzy posiadają prezencję i zdolności krasomówcze. Podczas mojej kariery zawodowej uczestniczyłem w wielu prezentacjach i sam wielokrotnie występowałem przed publicznością. Przekonałem się, że nawet posiadając wymienione wcześniej zdolności, nie zagwarantuje się skuteczności wystąpienia czy prezentacji. Prezentacje nie są tylko predyspozycją. Są umiejętnością, więc można się jej nauczyć. Jednak koniecznym jest, aby je ćwiczyć oraz poprawiać i udoskonalać swoje zdolności.

Podczas szkolenia odpowiemy sobie na pytania:

  • O co zadbać, aby prezentacja była dobrze przygotowana merytorycznie i wizualnie?
  • Jak ustalić cel wystąpienia i określić co dzięki niemu osiągnę?
  • Jak zadbać o komfort swój i odbiorców podczas prezentacji?
  • Jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców?
  • Jak rozplanować treści i gdzie będą punkty zwrotne pchające ludzi do celu prezentacji?
  • Co zrobić, aby uatrakcyjnić swoją prezentację?
  • Jak będę prezentował, w którym momencie i co będę mówił, aby mój odbiorca nie mógł doczekać się następnego wątku?
  • Jak dobrze pracować slajdem i co powinno się na nim znaleźć?
  • Jak poradzić sobie z „trudnym odbiorcą”?
  • Czego nie warto robić podczas wystąpienia?

Program:

  1. 4 kroki skutecznej prezentacji:
    • Analiza.
    • Kompozycja.
    • Wzbogacanie przekazu.
    • Wystąpienie.
  2. Mowa ciała, czyli jak uatrakcyjnić słowa:
    • Pozycja.
    • Ruch sceniczny.
    • Gesty jako narzędzia zobrazowania.
    • Mimika i głos.
    • Jak grać ciszą.
    • Gadżety i materiały prezenterskie
  3. Trudny uczestnik, czyli co warto, a czego nie warto robić podczas wystąpienia:
    • Podziękuj i doceń.
    • Nie walcz.
    • Nie pouczaj.
    • Nie karć.
    • Nie oceniaj.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managera, który poprzez swoje wystąpienie, chce pchnąć swój zespół do działania.
  • Mówcy, który chcą pozbyć się tremy i uniknąć porażki prezentacyjnej.
  • Osoby występującej, która nie wie, jak poradzić sobie z „trudnym odbiorcą” .
  • Lidera, który nie wie, jak wzbogacić swoją prezentacje, aby wywołać u odbiorców pozytywny efekt.
  • Wszystkich osób, które chcą poprawić swoje umiejętności prezentacyjne.