Lekka i profesjonalna mailowa korespondencja biznesowa

Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile czasu w swojej pracy tworzysz korespondencje mailowe lub inne pisane, oraz ile czasu w swojej pracy poświęcasz na próbę zrozumienia treści odbieranych od innych?
Kto jest odpowiedzialny sukces porozumienia się: nadawca czy odbiorca?
Jaki wpływ mają na Ciebie odczytywane treści, szczególnie na Twoje emocje, a w konsekwencji na decyzje?
Te i inne pytania warto sobie zadać po to, by z zapałem usiąść do usprawnień tej części swojej pracy i raz na zawsze opanować pisanie lekkiej korespondencji.

szkolenie w formie warsztatu
certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Joanna Kominiak

Trener Biznesu, Facylitator

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-14:00

Formuła:

Online

690zł netto +23% VAT

Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.

Przygotuj kamerę
oraz mikrofon

Zapisz się

Co zyskasz?

  • Umiejętność tworzenia pozytywnej komunikacji.
  • Nauczysz się pisać krótko, zwięźle a tym samym lekko.
  • Zdobędziesz umiejętność jasnego wyrażania się.
  • Poznasz metody zawierania w korespondencji właściwych informacji i ich odpowiedniego rozkładu w treści.
  • Będziesz potrafił nadawać treściom przejrzystości.

O szkoleniu:

„Lekka i profesjonalna mailowa korespondencja biznesowa” jest szkoleniem o charakterze warsztatowym. Wynika to z faktu, iż większą częścią spotkania jest praca indywidualna, w parach czy małych grupach i pragmatyka – sztuka użycia teorii w praktyce. To najskuteczniejsza forma przyswojenia nowych umiejętności i wykorzystanie czasu szkolenia na zdobycie konkretnych umiejętności. Sednem warsztatu jest praca nad treściami korespondencji, a wartością dodaną są podpowiedzi trenera o narzędziach usprawniających pisanie treści i zasadach, o których warto pamiętać opierając się na komunikacji pisanej. Podczas warsztatu podjęte zostaną takie zagadnienia jak skróty, tematy, adresaci, formatowanie treści, semantyka, czas wysyłania maili, przywitanie oraz pożegnanie i inne. Te kilka godzin warsztatu to inwestycja, z której zwrotem będzie zaoszczędzenie czasu Twojego i Twoich adresatów w przyszłości oraz lepsze rezultaty Waszej pracy.

Program:

  1. Wstęp.
    • Nasze wyzwania w kontekście komunikacji mailowej, ile dziś czasu zabiera nam przebywanie w obszarze skrzynki mailowej i jak traktujemy obecnie to źródło komunikacji.
    • O informowaniu oraz zbieraniu informacji za pomocą korespondencji mailowej. Co warto przekazywać tym źródłem komunikacji, a czego warto się wystrzegać.
  2. Warsztat właściwy sztuki korespondencji pisanej. Praktyka mająca na celu nabrania umiejętności takich, jak:
    • Odchudzanie treści. Umiejętność usunięcia z treści korespondencji zbędnych treści i pozostawienie w niej tych najistotniejszych. Nauka odróżnienia jednych od drugich.
    • Pozytywne jej zabarwienie. Umiejętność dążenia do celu zamiast uciekania od problemu, czyli ćwiczenie nieintuicyjnej sztuki języka korzyści.
    • Klarownie. Umiejętność nadawania celu korespondencji i wyjaśniania go na właściwym etapie komunikacji, w celu zaoszczędzenia czasu osobie odczytującej wiadomość i uniknięcia szumu komunikacyjnego.
    • Ostatni szlif. Umiejętność estetycznego rozkładu treści, podziału na sekcje, ułatwienia czytania obrazowego i "przelatywania" przez treść bez ryzyka zgubienia wątków i z ułatwieniem powracania do najważniejszych wątków wiadomości. Ważne kwestie powitań i pożegnań oraz zasad stawiania przecinków we właściwych miejscach.
  3. Cenne uzupełnienie zagadnień:
    • Co jeszcze może pomóc w opanowaniu skutecznej komunikacji pisanej, jakie narzędzia nas wesprą, jakie zasady należy stosować, czego unikać, a co pozostaje kwestią dyskusyjną, czyli „to zależy”.
    • Upewnienie się, na ile nasze korespondencje mailowe są bliskie standardów, których chcielibyśmy się trzymać, co idzie nam doskonale, a co warto usprawnić. Określenie swojego planu rozwoju – celu, do którego każdy z uczestników będzie indywidualnie dążył, czyli pomost w przyszłość.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managerów i pracowników, którzy poprzez korespondencję mailową planującą, ustalają, ofertują lub podsumowują.
  • Osób kierujących swoją korespondencję do jednego odbiorcy, grupy wewnątrz zespołu, czy też do partnerów biznesowych; tworzących treści korespondencji zarówno formalnej jak i nieformalnej.
  • Pracowników formułujących wewnętrzne ogłoszenia kierowane do całej organizacji.
  • Dla każdego, kto w pracy często porozumiewa się poprzez korespondencję mailową.