Komunikacja bez przemocy
Szkolenie zapewnia managerom praktyczne narzędzia do poprawy komunikacji, zrozumienia potrzeb zespołu oraz skutecznego zarządzania konfliktami. Uczestnicy zdobędą umiejętności niezbędne do tworzenia pozytywnej i wspierającej atmosfery w miejscu pracy.
Dostępne terminy:
Czas Trwania:
09:00-14:00
Formuła:
Online
690 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- lepszą komunikację w zespole,
- uważność na potrzeby i uczucia własne oraz pracowników,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów i spokojną atmosferę w zespole,
- zdolność reagowania na potrzeby pracowników budującą motywujące środowisko pracy,
- zwiększenie efektywności osobistej poprzez świadome zarządzanie emocjami i rozumienie własnych potrzeb,
- umiejętność budowania pozytywnej kultury organizacyjnej,
- lepszą reakcje na zmiany,
- zdolność elastycznego reagowania na zmiany uwzględniając obawy i potrzeby pracowników.
O szkoleniu:
Szkolenie "Komunikacja bez Przemocy w zarządzaniu zespołem " to intensywny 5- godzinny program, zaprojektowany z myślą o rozwijaniu umiejętności managerów. Poprzez interaktywne ćwiczenia, studia przypadków oraz symulacje rozmów managerskich, uczestnicy zdobywają praktyczne narzędzia do skutecznego wyrażania siebie, empatycznego słuchania i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Szczególny nacisk kładziony jest na tworzenie pozytywnej kultury pracy poprzez zrozumienie potrzeb pracowników i budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku i empatycznej, a jednocześnie asertywnej komunikacji. Uczestnicy wychodzą z szkolenia z konkretnymi strategiami, które mogą natychmiast zastosować w codziennym zarządzaniu zespołem, przyczyniając się do budowy efektywnego i harmonijnego środowiska pracy.
Program:
- Wprowadzenie do NVC:
- Definicja NVC.
- Omówienie podstawowych założeń NVC: obserwacja, uczucie, potrzeba, prośba.
- Korzyści zastosowania NVC w Zarządzaniu: wyjaśnienie, jak skuteczna komunikacja bez przemocy wpływa na efektywne zarządzanie zespołem.
- Ćwiczenia. Identyfikacja uczuć i potrzeb w związku z sytuacjami z życia zawodowego managerów.
- Zrozumienie i Współczucie:
- Empatia w Zarządzaniu. Wyjaśnienie roli empatii w budowaniu relacji i efektywnym zarządzaniu.
- Aktywne Słuchanie.
- Praktyczne ćwiczenia aktywnego słuchania w kontekście sytuacji managerskich.
- Analiza Dialogów. Rozważanie dialogów z sytuacji konfliktowych pod kątem zastosowania zasad NVC.
- Wyrażanie Siebie w NVC:
- Techniki Wyrażania Uczuć i Potrzeb. Zapoznanie z konkretnymi technikami wyrażania siebie w oparciu o NVC.
- Ćwiczenia praktyczne. Symulacje rozmów managerskich z wykorzystaniem nowo nabytych umiejętności.
- Role Play: Praktyka skutecznego wyrażania siebie w trudnych sytuacjach z zarządzania.
- Rozwiązywanie konfliktów:
- NVC jako narzędzie do rozwiązywania konfliktów.
- Przedstawienie sposobów zastosowania NVC w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów w zespole.
- Studium Przypadku. Analiza i rozwiązanie rzeczywistego konfliktu z wykorzystaniem NVC.
- Ćwiczenia Grupowe. Rozwiązywanie konfliktów w zespole przy użyciu NVC.
- Praktyczne zastosowanie NVC w pracy managera:
- Studium Przypadku. Praktyczne przykłady zastosowania NVC w różnych sytuacjach pracy.
- Grupowa dyskusja. Wymiana doświadczeń i pomysłów dotyczących praktycznych strategii zastosowania NVC w codziennych wyzwaniach managerskich.
- Plan Działania. Indywidualne i grupowe opracowanie planów zastosowania NVC w miejscu pracy.
Szkolenie kończy się podsumowaniem głównych zagadnień. Każdy manager otrzymuje zestaw narzędzi, aby wspierać dalsze rozwijanie zdobytych umiejętności w codziennej praktyce zarządzania zespołem.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- managerów bez względu na staż,
- osób, które chcą podnieść umiejętności komunikacyjne w duchu Porozumienia bez Przemocy,
- wszystkich, którym zależy na budowaniu pozytywnej atmosfery w pracy poprzez przyjazną komunikację,
- właścicieli, którzy budują kulturę firmy w oparciu o relacje i wzajemne zrozumienie.