Jak przestać ratować, a zacząć pomagać - trójkąt dramatyczny w zarządzaniu
O Live Meetingu:
Trójkąt dramatyczny był zaprojektowany przede wszystkim do omawiania relacji osobistych. Można jednak wykorzystywać ten model również do opisywania relacji w miejscu pracy. Warto, by szefowie (managerowie) wiedzieli o trójkącie, bo ta wiedza pomoże zarówno im samym, jak i pracownikom w firmie czy konkretnym zespole.
Na naszym spotkaniu skupimy się na roli ratownika, czyli managerze, który ratuje, a nie pomaga. Omówię tę dysfunkcyjną rolę oraz jej genezę. Ratownik nie deleguje, bierze za dużo, nadużywa siebie, gasi nie swoje pożary, prowadząc do wyuczonej bezradności w zespole. Managerowie poznając zasady trójkąta mają szansę na przerwanie gry, wyjście z roli oraz refleksje i obserwacje, w jakie role mogą wchodzić inni członkowie zespołu.
Jeśli to manager kształtuje „kulturę” zespołu, to dzięki zrozumieniu zasad jest szansa na jego empatyczne przywództwo. W takim zespole nie ma miejsca na zagrywki, kończą się ciche dni i karanie ciszą, fochy czy zamiatanie pod dywan.