Wyzwania managera - kreowanie motywującego środowiska pracy

Managerowie często mierzą się z biernością i brakiem zaangażowania pracowników. Obserwują brak motywacji i niechęć do przejmowania odpowiedzialności wśród części zespołu. Taka postawa pracowników powoduje, że managerowie często wpadają w pułapkę mikrozarządzania. Czują „przymus” nadzorowania i ciągłego kontrolowania ich pracy z obawy przed niewywiązaniem się na czas z przyjętych zobowiązań. I tak kręci się błędne koło. Im bardziej manager kontroluje tym mniej pracownik chce przejmować odpowiedzialność za swoje zadania. I odwrotnie. W trakcie tego spotkania odpowiemy na pytanie: Jak manager może przerwać to błędne koło mikrozarządzania i świadomie budować angażujące środowisko pracy.

certyfikat po szkoleniu

Prowadzący:

Katarzyna Nawrocka

Trener biznesu, coach, psycholog

Dostępne terminy:

Czas Trwania:

09:00-12:00

Formuła:

Online

490 zł netto +23% VAT

W cenie otrzymujesz:

  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.

Co zyskasz?

  • Konkretną, opartą na badaniach wiedzę z zakresu psychologii biznesu dotyczącą budowania zaangażowania wśród pracowników.
  • Inspiracje do autorefleksji - jak działasz Ty w roli managera i jakie twoje postawy i zachowania wspierają budowanie motywującego środowiska pracy, a jakie je utrudniają.
  • Wskazówki dotyczące działań jakie musisz podjąć jako manager, abyś w przemyślany sposób, dopasowany do specyfiki twojego zespołu mógł zaplanować zmiany jakie chcesz wprowadzić w codziennym działaniu twoim i twoich pracowników.

O szkoleniu:

Temat budowania zaangażowania w zespołach spędza wielu managerom i zespołom HR sen z powiek. Wyzwania, które stoją dzisiaj przed organizacjami są coraz większe i nie ma szans im sprostać bez zgranych, prężnie pracujących i zaangażowanych zespołów. W trakcie tego spotkania przytoczymy wyniki badań, stworzone na ich podstawie teorie i konkretne wskazówki co jako manager możesz, a wręcz musisz robić, aby kreować motywujące środowisko pracy.

Co potrzebujesz zacząć, przestać robić lub robić inaczej, aby efektywnie budować i rozwijać kulturę zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników. Jak pracować z zespołem, aby wzmocnić ich motywację i proaktywną postawę. Jak prowadzić i ustawić pracę zespołu, aby „uwolnić” swój czas na to co ważne w roli managera. Jak współpracować z zespołem jako całością i indywidualnymi pracownikami, aby nie spędzać czasu wyłącznie na nadzorowaniu, kontrolowaniu, pilnowaniu innych lub co jeszcze gorsze wykonywaniu pracy za nich.

Program:

  1. Współczesne badania satysfakcji i zaangażowania pracowników – co mówią dane i jakie wnioski z nich płyną dla managerów.
  2. Charakterystyka środowiska, które blokuje kreatywność pracowników, chęć angażowania się i przejmowania odpowiedzialności za swoje działania. Przykłady.
  3. Kluczowe czynniki motywacji i zaangażowania pracowników wg. współczesnych teorii motywacji. Teoria a praktyka.
  4. Różnice pokoleniowe a czynniki motywacji i związane z tym wyzwania dla managera.
  5. Rola i zadana managera w budowanie motywującego środowiska pracy. Rozwijanie autonomii w działaniu, wyznaczanie jasnych celów, dawanie przestrzeni na ciągły rozwój, wzmacnianie poczucie przynależność do grupy.
  6. Teoria „Bezpieczeństwa psychologicznego” i jego wpływ na budowanie silnych, zaangażowanych zespołów według Amy C. Edmondson - profesor zarządzania w Harvard Business School.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Managerów, którzy chcą świadomie, w zaplanowany sposób budować zgrany, zaangażowany zespół.
  • Liderów, którzy chcą się upewnić czy działania jakie teraz podejmują są właściwie.
  • Osób zarządzających, którzy szukają inspiracji i pomysłów co więcej mogą zrobić we współpracy ze swoimi zespołami, aby wzmacniać i utrzymywać ich zaangażowanie.