MasterClass Academy
Szkolenie zbudowane z 10 intensywnych, 4-godzinnych spotkań warsztatowych, stanowiących dawkę wiedzy nie do przecenienia. Dedykowane świadomym, odważnym i ambitnym managerom, mierzącym się z wyzwaniami zmienności, dużej dynamiki, dezaktualizacji. Jednocześnie otwartym na konfrontację, gotowych przyjąć nowe wyzwania i odpowiedzialności, którym bliska jest pokora i ciekawość. Liderów chcących wzmacniać siebie, by tworzyć lepszą przyszłość zespołów, procesów i organizacji.
Dostępne terminy:
Szkolenie 10-dniowe
- 1 dzień - 15.04.2025
- 2 dzień - 25.04.2025
- 3 dzień - 06.05.2025
- 4 dzień - 12.05.2025
- 5 dzień - 21.05.2025
- 6 dzień - 26.05.2025
- 7 dzień - 04.06.2025
- 8 dzień - 10.06.2025
- 9 dzień - 17.06.2025
- 10 dzień - 25.06.2025
Czas Trwania:
09:00-13:00
Formuła:
Online
5900 zł netto +23% VAT
W cenie otrzymujesz:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
Ze względu na warsztatową formę szkolenia na wydarzeniu obowiązuje limit uczestników.
Przygotuj kamerę
oraz mikrofon
Co zyskasz?
- Umocnisz postawę świadomego przywództwa.
- Poznasz kluczowe nawyki efektywnych spotkań zespołowych i międzyzespołowych.
- Dowiesz się jak budować u pracowników postawę proaktywności i odpowiedzialności.
- Nauczysz się formułować i realizować główne cele i inicjatywy w ramach organizacji działając strategicznie.
- Obniżysz tendencje do decydowania intuicyjnego, częściej zaczniesz pracować na faktach odróżniając je od przekonań dzięki myśleniu krytycznemu.
- Zrozumiesz, czym jest odwaga w przywództwie, które stanowi odpowiedź na dzisiejsze wyzwania w zarządzaniu.
- Poznasz główne strategie radzenia sobie z ryzykiem i nauczysz się je mierzyć.
- Poznasz sposób poszukiwania rozwiązań, który pozwala osiągnąć pozytywne dla obu stron porozumienie i zadbać o dobre relacje.
- Dowiesz się, jak wzrost asertywności i transparentności przełoży się na lepsze relacje ze współpracownikami.
- Dowiesz się, jak możesz wesprzeć swój zespół w poszukiwaniu porozumienia.
O szkoleniu:
Program szkolenia pomoże Ci zyskać kluczowe umiejętności w przywództwie i zarządzaniu na poziomie zaawansowanym. Wskaże Ci kierunki dalszego rozwoju i uświadomi wyzwania leadershipu. Podczas każdego z warsztatów zostaniesz wyposażony w koszyk narzędzi do zastosowania tu i teraz, a także będziesz mógł przepracować wiele zagadnień odnoszących się do swojej codziennej praktyki. Na zakończenie każdego dnia szkolenia otrzymasz zadanie do samodzielnego opracowania. Wartością dodaną będzie okazja do czerpania inspiracji, nie tylko od ekspertek prowadzących szkolenie, ale i każdego z uczestników, ubogacając tym samym paletę branż i kontekstów sytuacji.
Program:
Dzień 1: 15.04.2025, 09:00-13:00
Temat: Kontrakt Lidera. Jakie są 4 aspekty budowania świadomego przywództwa?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Prawdziwe przywództwo wymaga dogłębnego zrozumienia i przyjęcia na siebie obowiązków względem zespołu i organizacji. Wiąże się z wysokim poziomem samoświadomości, odporności i odpowiedzialności. Opiera się na 4 kluczowych filarach, które liderzy muszą świadomie budować, aby efektywnie i odpowiedzialnie wypełniać swoją rolę.
- Przywództwo to Decyzja. Na co się zdecydowałem przyjmując pozycję lidera?
- Przywództwo to Zobowiązanie. Względem kogo i jakie zobowiązania mam wypełniać?
- Przywództwo to Wspólnota. Jak buduję kulturę zaufania, współpracy i szacunku w zespole?
- Przywództwo to ciężka praca. Jak mierzę się z wyzwaniami, pokonuję trudności i przewodzę w trudnych sytuacjach?
Dzień 2: 25.04.2025, 09:00-13:00
Temat: Nieprzepalanie czasu i energii w organizacji. O co zadbać, by zespół pracował mądrzej, zamiast więcej?
Trener: Joanna Kominiak
Jak właściwie ustalać priorytety, rozkładać energię i wysiłki poszczególnych osób w ciągu dnia pracy? Jakie są grzechy główne, które idą w sprzeczności z efektem synergii powodując, że przepalamy czas i energię naszych zespołów? Dowiesz się, czym jest dobry plan i dlaczego warto się go trzymać.
- Różne rodzaje spotkań na różne okazje - zanim zaprosisz uczestników ustal, co chcesz uzyskać.
- Przed, w trakcie oraz po spotkaniu - must have uporządkowania.
- Techniki priorytetyzacji - ważne pytania prowadzące do mądrych wyborów.
- Grzechy główne - czego koniecznie trzeba się pozbyć, by w miejsce frustracji zyskać dobrą energię?
Dzień 3: 06.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Kultura odpowiedzialności. Jak i po co ją budować w zespole?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Sprawne zarządzanie zespołem wymaga dzisiaj umiejętności rozwijania tzw. kultury odpowiedzialności. Środowiska, w którym każdy pracownik czuje się zobowiązany do brania odpowiedzialności za swoje działania co umożliwia realizację celów na czas. Dodatkowo wzmacnia ich poczucie wpływu i rozwój kompetencji zawodowych co przekłada się na wzrost zaangażowania i motywacji.
- Rola i zadania lidera i pracowników w budowania kultury odpowiedzialności.
- Wzmacnianie wielostronnego zaufania w oparciu o konkretne działanie.
- Spójność – lidera i pracowników - pomiędzy deklaracjami, a zachowaniem.
- Narzędzia wspierające transparentną i proaktywną pracę zespołu.
Dzień 4: 12.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Strategie w myśleniu, planowaniu i zarządzaniu. Na czym polegają i dlaczego są tak istotne?
Trener: Joanna Kominiak
Myślenie, planowanie, a w efekcie zarządzanie strategiczne w organizacji pozwala zdefiniować i wytyczyć jasny kierunek jej działania, doprecyzować cele, misję, opracować politykę i kroki działania, które pozwolą osiągnąć owe założenia, a także odpowiednio ulokować zasoby, również personalne.
- Filary strategii i jej usytuowanie w organizacji.
- Etapy i elementy zarządzania strategicznego.
- Modele i narzędzia, które uporządkują schematy myślenia, procesy i pomogą stworzyć dobry plan działania.
Dzień 5: 21.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Odwaga w przywództwie. Jakie aspekty budują autentyczny leadership?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Czym charakteryzuje się odważny lider? To osoba, która ma gotowość na podejmowanie tzw. ryzyka emocjonalnego. Ma świadomość swoich wartości i działa spójnie z nimi. Buduje relacje oparte na zaufaniu. Nie boi się wyciągać wniosków z porażek. Według badaczki i twórczyni tej koncepcji, Brene Brown, każdy z tych 4 elementów ma fundamentalne znaczenie dla budowania efektywnego, prawdziwego przywództwa.
- Czynniki, które osłabiają odwagę.
- Cztery elementy budowania odwagi w przywództwie, w praktyce.
- Dlaczego tak rozumiana odwaga jest ważna w budowaniu autentycznego przywództwa.
Dzień 6: 26.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Zarządzanie ryzykiem jako narzędzie w przywództwie. Świadome podejmowanie ryzyka w otoczeniu wysokiej zmienności.
Trener: Joanna Kominiak
Dowiesz się, jakie są podstawowe rodzaje ryzyka, jak nim zarządzać, jakie są strategie radzenia sobie z nim oraz dlaczego ten aspekt w warunkach wysokiej zmienności otoczenia jest niezbędny do implementacji w Twojej organizacji. Na co się przygotować, gdy ryzyko stanie się już stałym etapem działań zespołu i jakich błędów warto unikać.
- Rodzaje i kategorie ryzyk oraz dobre rady dla początkujących w tej kompetencji.
- Praca pytaniami w poszukiwaniu ryzyk, analiza jakościowa i kwestie warte zaadresowania.
- Strategie na ryzyko i podejścia w reagowaniu na nie.
- Niespodzianki, na jakie warto się przygotować, gdy ryzyko będzie już stałym punktem pracy twojego zespołu.
Dzień 7: 04.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Łapanie konsensusu. Jak nie wpadać w pułapki okopywania się przy swoim i poszerzać tort negocjacyjny?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Ścieranie się, odmienne punkty widzenia, wymiana argumentów, sprzeczne i trudne do pogodzenia potrzeby to codzienność pracy w i pomiędzy zespołami. To jednocześnie bezcenne lekcje pokory, dyplomacji, zarządzania emocjami, dbania o siebie i swoje interesy oraz umiejętność wychodzenia poza standardowe, schematyczne rozwiązania. Jak działać, aby trudne, wymagające sytuacje zawodowe przeformułować w ciekawe, rozwojowe rozmowy? Co zrobić, żeby kompromis częściej zamieniać w konsensus?
- Pułapki w jakie wpadają ludzie w trakcie poszukiwania porozumienia.
- Negocjacje jako sposób poszukiwania najlepszych rozwiązań dla każdej ze stron.
- "Poszerzanie tortu negocjacyjnych rozmów" na poziomie merytorycznym i psychologicznym.
- Jak w praktyce być "miękkim dla ludzi, a twardym dla problemu".
Dzień 8: 10.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Asertywne stawianie granic bez strat dla relacji. Czyli jak budować środowisko pracy bez zamiatania pod dywan, w którym wszystko jest jasne, ponieważ jest nazwane?
Trener: Joanna Kominiak
Dowiesz się, czym jest asertywność, a jakie są o niej mity. Jak budować komunikaty asertywne z jednoczesnym ujęciem dobrych intencji nadawcy i troską o wspólny komfort. W których obszarach jest ona szczególnie potrzebna u lidera oraz jak ją stosować każdego dnia pracy, szczególnie w kontakcie z tzw. trudnym przypadkiem.
- Uspójnienie, czym dla mnie, a czym dla Ciebie jest asertywność i znalezienie punktów styku.
- Forma, która może mieć równie duży wydźwięk, jak treść, czyli moc lub niemoc w "zrób to proszę".
- Komunikaty asertywne, jak je formułować, by działały zgodnie z naszymi dobrymi intencjami.
Dzień 9: 17.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Myśl krytycznie, a nie krytykuj. Co zyskuje Lider, gdy włącza myślenie krytyczne w procesie podejmowania decyzji?
Trener: Joanna Kominiak
Jak uwolnić się od ryzykownej strategii wszystkowiedzących i na wszystkim znających się szefów a w zamian włączać pokorę i ciekawość? Czym jest myślenie krytyczne i gdzie umiejscowić je w procesie podejmowania decyzji przez Lidera? Poznasz pytania, które powinny często padać z ust szefa oraz dowiesz się co robić, by nie wpaść w pułapkę odkładania trudnych decyzji.
- Różnica między krytykowaniem, a myśleniem krytycznym.
- Miejsce i forma, czyli w jakich sytuacjach i jak powinny przejawiać się kompetencje myślenia krytycznego u Lidera.
- Strategie na szybsze decyzje, czyli kryteria wyboru, szybka analiza oraz rozliczenie się z efektywności swojego działania.
Dzień 10: 25.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Lider mediatorem. Jak być wsparciem dla innych w sytuacjach na pozór patowych?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Są sytuacje, kiedy strony konfliktu tak bardzo koncentrują się na wzajemnych oskarżeniach i atakach, że przestają się słyszeć. W takich momentach bywa, że potrzebują wsparcia bezstronnej osoby, która zbuduje im przestrzeń, gdzie mogą szukać porozumienia.
- Kiedy warto zareagować i zaproponować swoje wsparcie.
- Zasady prowadzenia rozmów mediacyjnych.
- Model rozmowy mediacyjnej.
- Narzędzia komunikacyjne, które wspierają mediacje.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- CEO, Managerów średniego i wysokiego szczebla.
- Dyrektorów i właścicieli firm.
- Liderów, Projekt Managerów.
- Osób zarządzających w HR i HRBP.